رونمایی سامانه فراگیر سنجش کیفی شبکه ملی اطلاعات/ اتصال ۶هزار سنسور به شبکه ملی اطلاعات

وزیر ارتباطات با اشاره به این‌که حدود ۶هزار سنسور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است ، گفت: سامانه فراگیر سنجش کیفی شبکه ملی اطلاعات در جهت شناسایی گلوگاه‌ها و رفع مشکلات کلیدی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم معرفی سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات گفت: با سامانه سنجش شاخص‌های کیفیت شبکه ملی اطلاعات می‌توانیم به تمام اطلاعات از سراسر کشور دست پیدا کنیم. همچنین خروجی داده‌ها و این اطلاعات تبدیل به یک الگوریتم می‌شود تا گلوگاه‌ها را شناسایی و در جهت رفع مشکلات آن تلاش کنیم.

اذری جهرمی افزود: حدود ۶هزار سنسور به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است تا به جمع‌آوری اطلاعات بپردازد. همچنین اپلیکیشن سلام در کشور راه‌اندازی شده است و به کاربر اجازه می‌دهد تا به اطلاعات اساسی دسترسی پیدا کند.با وجودی که این‌ اپلیکیشن از حدود ۵ماه پیش راه‌اندازی شده اما با مشکلاتی مواجه است که باید برطرف شود.

وزیر ارتباطات گفت: این سامانه امکان جمع‌آوری اطلاعات کیفیت خدمات ارائه شده توسط اپراتورها و تجزیه و تحلیل این اطلاعات را ممکن می‌سازد، به این معنا که هر شهروند از هر نقطه در کشور می‌تواند وضعیت سرویس دریافتی خود و نیز سرویس ارائه شده از سوی سایر اپراتورها را مشاهده و ارزیابی کند.

وی افزود: در این سامانه به عنوان داشبورد مدیریت خدمات ارتباطی، رگولاتوری با ارزیابی کیفی شبکه و نیز تجربه کاربران، اطلاعات سرویس‌های ارائه شده از سوی اپراتورها را تجزیه و تحلیل کرده و در اختیار کاربران قرار خواهد داد.دسترسی به این سامانه هم‌اکنون برای اپراتورها امکان‌پذیر شده و تا ۴۵ روز آینده به صورت عمومی، قابل استفاده کاربران خواهد بود.

در ادامه این جلسه حسین فلاح جوشقانی به عنوان معاون وزیر و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، راه اندازی این سامانه را یکی از الزامات اساسی شبکه ملی اطلاعات دانست که کیفیت را در لایه‌های مختلف رصد می‌کند.

وی تصریح کرد: ارائه هدفمند کیفیت و کاهش هزینه خدمات برای مردم از اهداف اصلی این سامانه است.همچنین مبنای طراحی سامانه رقابتی‌ کردن بازار است تا اپراتورها در یک بازار رقابتی به ارائه خدمات بپردازند.

این خبر در حال تکمیل است...

کد خبر: 1026278

وب گردی

وب گردی