405 هزار صندلی خالی در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری

190 هزار و 702 داوطلب تا‌کنون در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری ثبت‌نام کردند که با توجه به ظرفیت 596 هزار نفری این دوره‌ها، در حال حاضر 68درصد صندلی‌ها خالی مانده است.

حسین توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به ثبت‌نام بدون آزمون کنکور سراسری اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که پذیرش در آن‌ها صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، منحصراً به صورت اینترنتی از دوشنبه 20 اسفند 97 آغاز شد. ثبت‌نام و انتخاب رشته در این آزمون در پنجشنبه 28 شهریور 98 به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: تا ساعت 10 صبح امروز نهم شهریورماه، 190 هزار و 702 داوطلب در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری ثبت‌نام کرده‌اند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون تحصیلی 98 برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، 596 هزار و 88 نفر است.

184 هزار صندلی خالی/ 41 هزار نفر در دوره‌های بدون آزمون دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای ثبت‌نام کردند

وی با اشاره به ثبت‌نام دوره‌های کاردانی فنی‌ و‌ کاردانی حرفه‌ای بیان کرد: مهلت ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دوره کاردانی فنی و کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی و کاربردی،‌ پنجشنبه هفتم شهریور ماه پایان پذیرفت.

توکلی افزود: بر اساس آمار اولیه گزارش شده، تعداد 41 هزار و 274 داوطلب برای شرکت در پذیرش دوره‌های کاردانی مذکور ثبت نام کرده‌اند. آمار نهایی ثبت‌نام کنندگان متعاقباً اعلام خواهد شد. ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره‌های فنی و کاردانی حرفه‌ای دانشگاه جامع علمی و کاربردی نیز، 223 هزار و 195 نفر است.

134 هزار صندلی خالی در دوره مهندسی فناوری دانشگاه جامع علمی و کاربردی

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به دوره مهندسی فناوری دانشگاه علمی و کاربردی گفت: ثبت‌نام برای شرکت در پذیرش دوره مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) دانشگاه جامع علمی و کاربردی یکشنبه سوم شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش آغاز و یکشنبه فردا 10 شهریور پایان می پذیرد.

وی ادامه داد:‌ تا ساعت 10 صبح امروز، 19 هزار و 496 داوطلب نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کرده‌اند. به کلیه داوطلبان علاقه‌مند برای ثبت‌نام در دوره پذیرش مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) دانشگاه جامعه علمی و کاربردی توصیه می‌شود در مهلت باقی مانده و حداکثر تا پایان فردا به سایت سازمان مراجعه و با مطالعه دفترچه نسبت به ثبت‌نام در این دوره اقدام کنند.

توکلی در پایان اظهار کرد:‌ ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های مهندسی فناوری و دوره کارشناسی حرفه‌ای (ناپیوسته) دانشگاه جامعه علمی و کاربردی 154 هزار و 205 نفر است.

گفتنی است 190 هزار و 702 داوطلب تا ساعت 8 صبح امروز نهم شهریورماه نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری اقدام کرده‌اند، با توجه به ظرفیت 596 هزار و 88 نفری این دوره‌ها، تاکنون 405 هزار و 386 داوطلب نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کرده‌اند، به عبارت دیگر 68‌درصد صندلی‌ها خالی مانده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026288

وب گردی

وب گردی