تقویت بنیه علمی ورزشکاران، ضمانتی برای قهرمانی در مسابقات ورزشی است

رئیس فدراسیون تکواندو گفت: هر چقدر بنیه علمی قهرمانان ورزشی تقویت شود، موفقیت‌های دانشجویان و ورزشکاران در عرصه‌های مختلف جهانی و قاره‌ای تضمین می‌شود.

سید محمد پولادگر رئیس فدراسیون تکواندو در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره افتخار‌آفرینی دانشجویان دانشگاه آزاد در حوزه ورزش‌های جهانی و میزان موفقیت دانشگاه در این زمینه اظهار کرد: 23 سال است که مسابقات لیگ برتر برگزار می‌شود و دانشگاه آزاد به عنوان یکی از مجموعه‌های کشور نزدیک به 17 سال در حوزه ورزش و مسابقات ورزشی با برنامه‌ریزی فعالیت کرده است که در حال حاضر در شرایط خوبی قرار دارد.

وی افزود: با توجه به برگزاری مسابقات قهرمانی در رشته‌های مختلف، فکر می کنم دانشگاه آزاد می تواند یک پشتوانه خوب در حوزه ورزش قهرمانی با امتیاز دارا بودن تحصیلات دانشگاهی توسط قهرمانان باشد.

پولادگر با بیان تأثیر تحصیلات در موفقیت قهرمانان ورزشی گفت: شاید نتوانیم در زمینه نرم‌افزار و سخت‌افزار با کشور های مختلف رقابت کنیم؛ ولی امروز به این نتیجه رسیده‌ایم که ارتقای دانشجویان در حوزه دانش فنی، سبب سبقت دانشجویان از سایر رقبای خود در کشور های دیگر می شود.

رئیس فدراسیون تکواندو بیان کرد: سال هاست دانشگاه در حوزه ورزش به این نتیجه رسیده است که دنیا به سمتی پیش می رود که هرچه قدر قهرمانان ورزشی، دانش فنی بیشتری داشته باشند، موفقتر خواهند بود برای همین به برنامه‌ریزی جهت تقویت بنیه علمی ورزشکاران می پردازیم.

وی از شروع همکاری در زمینه تقویت بنیه علمی با دانشگاه علمی_کاربردی خبر داد و تشریح کرد: به دلیل آنکه موفق به کسب مجوز برای یک مرکز تحت عنوان مرکز علمی_ کاربردی تکواندو شده ایم، بیشتر با دانشگاه جامع علمی_کاربردی همکاری داشتیم و نزدیک به 7 سال است که در این زمینه به تربیت دانشجو می‌پردازیم.

پولادگر تصریح کرد: دانشگاه آزاد در زمینه تقویت علمی ورزشکاران بسیار زیاد کمک کرده است؛ همچنین با شرکت در دو دوره رقابت‌های جهانی همکاری‌هایی هم در زمینه ورزش جهانی با فدراسیون تکواندو صورت گرفته است. فراهم کردن شرایط مطلوب برای قهرمانانی که تحصیلات دانشجویی دارند، می‌تواند امتیاز و تعامل ارزشمند برای دانشگاه محسوب شود.

رئیس فدراسیون تکواندو با اشاره به تداوم همکاری و تعامل دانشگاه در این زمینه گفت: با توجه به این موضوع که دانشگاه می تواند در زمینه ورزش جهانی کمک کند، این همکاری و تعامل ادامه پیدا خواهد کرد و فکر می‌کنم این تداوم همکاری نه تنها در رشته تکواندو بلکه باید در همه رشته ها اتفاق بیفتد.

وی در پایان تأکید کرد: هرچه قدر بنیه علمی قهرمانان ورزشی تقویت شود، موفقیت های دانشجویان و ورزشکاران درعرصه های مختلف جهانی و قاره ای تضمین می شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026307

وب گردی

وب گردی