تهران برای دومین‌بار جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شد

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: امسال سال دومی است که تهران به دلیل مراکز دانشگاهی، پژوهشگاهی و دسترسی به نیروهای انسانی جزو ۵۰ شهر فناور دنیا شناخته شده است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در هفدهمین اجلاس سالیانه و جشنواره برترین‌های پارک فناوری پردیس با بیان اینکه یک مبارزه اقتصادی در کشور آغاز شده است، گفت: در این مبارزه اساس و پایه نیروی انسانی خلاق و نوآور است. این فرهنگ جدید و توجه به این جوانان مستعد باید مورد توجه قرار گیرد و اتفاقی است که باید رخ دهد.

ستاری با بیان اینکه رونق زیست‌بوم نوآوری باشدت رو به جلو حرکت می‌کند، گفت: پارک فناوری پردیس نمونه کوچکی از این اتفاق است که نمودی از رونق زیست‌بوم نوآوری و فناوری است. امروز نیز کلنگ فاز سوم آن بر زمین می‌خورد تا شاهد گسترش ظرفیت‌ها در این حوزه باشیم. فازی که هم اکنون ۵۰ درصد ظرفیت آن پر شده است و هم اکنون زمان سرمایه گذاری برای باقی مانده فضا است.

با حرکت‌های نیروی خلاق شاهد شکوفایی اقتصاد خواهیم بود

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری همچنین درباره نیروی خلاق بیان کرد: توسعه پارک و موفقیت‌های آن نیز مدیون همین فرهنگ جدید و حرکت‌های بنیادی نیروی خلاق است. با شکل گیری این حرکت‌ها شاهد تغییر جهت در اقتصاد هستیم تا به زودی شکوفایی در اقتصاد و جلوگیری در خام فروشی را شاهد باشیم.

ستاری با تاکید بر اینکه شهر پردیس خوابگاه نیست، گفت: باید به همه و خصوصا مسئولان محلی این موضوع را ثابت کنیم که پردیس خوابگاه نیست بلکه مکانی است که نیروی انسانی متخصص از داخل و خارج کشور در آن مشغول فعالیت هستند. سال آینده این شهر منبع جذب نیروی انسانی متخصص می‌شود و تهران را تبدیل به یکی از پایه‌های اقتصاد دانش بنیان می‌کند. همانطور که گزارش شاخص جهانی نوآوری نشان می‌دهد تهران برای دومین سال در لیست ۵۰ شهر برتر فناور دنیا قرار گرفت.

معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در پایان تاکید کرد: این اتفاقی است که به همت نیروی انسانی رخ داده است و با کمک استاندار تهران که همواره حامی این حرکت بودند مسائل پارک فناوری پردیس در منطقه رفع شود تا شاهد جهش قابل توجه در این حوزه باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026315

وب گردی

وب گردی