درآمد 4 میلیاردی دانشگاه با کشت گل‌محمدی و تجاری‌سازی محصولات دانش‌بنیان

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت فعالیت‌های این واحد را در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای تشریح کرد.

ابراهیم حسینی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره درآمدهای غیر‌شهریه‌ای این واحد اظهار کرد: واحد مرودشت در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای گام‌های مثبتی برداشته است که برای به نتیجه رساندن این تلاش‌ها، نیاز به زمان دارد.

وی افزود: در همین راستا، کشت گل‌محمدی را در زمین کشاورزی 20 هکتاری همجوار دانشگاه آغاز کرده‌ایم که سال آینده به بهره‌برداری خواهد رسید؛ همچنین مجوز تاسیس 2 باب گلخانه را دریافت کرده‌ایم که هر باب آن حدود 7500 متر مربع زیربنا دارد.

حسینی ادامه داد: امیدواریم در شورای اقتصادی و کمیسیون معاملات دانشگاه آزاد اسلامی برای تامین بودجه مورد نیاز تاسیس این گلخانه به جمع‌بندی‌های لازم برسیم و فعالیت‌های خودمان را به سرعت آغاز کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد مرودشت تصریح کرد: راه‌اندازی مجتمع خدمات بین راهی نیز از دیگر اقدامات واحد مرودشت در راستای افزایش درآمدهای غیر شهریه‌ای است؛ 95درصد کار این پروژه به اتمام رسیده است و 5‌درصد باقی مانده نیز در آینده نزدیک تکمیل خواهد شد.

وی گفت: در مجتمع امام رضا(ع) واحد مرودشت، رستورانی وجود دارد که مجوزهای لازم برای تبدیل آن به تالار پذیرایی گرفته شده و واگذاری آن به مزایده گذاشته شده است؛ این پروژه با همکاری بخش خصوصی اجرایی خواهد شد.

حسینی با اشاره به فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان واحد مرودشت خاطرنشان کرد: محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان واحد در آینده‌ای نزدیک، به مرحله تجاری سازی خواهد رسید و می‌توانیم از این طریق نیز، درآمدزایی داشته باشیم. تلاش می‌کنیم درآمد غیر شهریه‌ای واحد مرودشت تا پایان سال جاری به 3 تا 4 میلیارد تومان برسد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026317

وب گردی

وب گردی