تحلیل صحیح و واقع‌بینانه مسائل کشور از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج اساتید است

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های اساتید بسیجی را داشتن تحلیل صحیح و واقع‌بینانه از مسائل کشور دانست.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حمیدرضا مقدم‌فر مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در همایش اساتید بسیجی دانشگاه آزاد اسلامی کشور با اشاره به مأموریت اساتید بسیجی دانشگاه‌ها اظهارداشت: یکی از مهم‌ترین مأموریت‌های بسیج و به‌ویژه اساتید بسیجی داشتن تحلیل صحیح و واقع‌بینانه از مسائل کشور است.

وی با بیان اینکه تقویت قدرت تحلیل افکار عمومی مستلزم دستیابی به تحلیل صحیح از مسائل کشور است، افزود: بدون این تحلیل نه می‌توان خود را نجات داد و نه جامعه را.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه با اشاره به اینکه خط روشن انقلاب اسلامی امتداد یافته‌است، تصریح کرد: افزایش و حجم سنگین دشمنی‌ها ناشی از افزون شدن قدرت دشمن نیست بلکه ناشی از ضعف او و قوی‌تر شدن انقلاب اسلامی است.

مقدم‌فر همچنین تأکید کرد: امروز همه توان دشمن مصروف «مهار انقلاب اسلامی» می‌شود، به‌طوری که رئیس‌جمهور آمریکا صراحتا اذعان می‌کند هدف ما از تشدید فشارها براندازی نظام نیست بلکه مهار آن است، البته با شعار فریبنده بازگشت به جامعه جهانی.

وی ادامه داد: امروز رئیس‌جمهور فرانسه در حاشیه اجلاس G7 صراحتا از فروپاشی لیبرال دموکراسی و از پایان یافتن هژمونی غرب بر جهان سخن می‌گوید که همه این شواهد نشان می‌دهد «استراتژی مقاومت» جواب داده است و امروز وقت سازش نیست.

مقدم فر خاطرنشان کرد: امروز اگر «استراتژی مقاومت» به استراتژی «استحکام‌بخشی داخلی» در همه ابعاد اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و به‌ویژه سیاست خارجی گره بخورد نوید پیروزی بر نظام سلطه جهانی شنیدنی‌تر خواهد شد.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی افزود: امروز وقت عقب‌نشینی نیست بلکه بهترین فرصت برای وادار کردن دشمنان انقلاب اسلامی به عقب‌نشینی است؛ از این رو، باید به این نکته توجه کرد که امروز دعوت به عقب‌نشینی خیانت به آرمان‌های امام(ره) و شهیدان عاشورایی پا در رکاب ایشان و خلف صالح او امام خامنه‌ای است.

این کارشناس مسائل راهبردی در بخش دیگری از سخنان خود دراین همایش، به موضوع انواع نبرد با دشمن در میدان جنگ نرم اشاره کرد و گفت: امروز انقلاب اسلامی در عرصه جنگ شناختی با دشمن درگیر است که در این جنگ مهم‌ترین هدف دشمن ایجاد یک تصویر شکست خورده و درمانده از انقلاب اسلامی و انقلابیون است.

وی با تبیین ویژگی‌های این نبرد خطاب به اساتید بسیجی گفت: باید هوشیار بود که در این جنگ شناختی، شبهه نا‌کارآمدی و تسری آن به همه اجزا و ارکان نظام در راستای تقویت این تصویرغلط در افکار عمومی ترویج می‌شود.

وی افزود: این واقعیت را نمی‌توان انکار کرد که انقلاب اسلامی در بعد کارگزاری و در برخی از اجزای خود دچار مشکلات و کاستی‌هایی است اما این موضوع نباید به معنای شکست تفکر انقلابی و شکست انقلاب اسلامی تفسیر شود.

مقدم‌فر خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی در چهلمین سال حیات پر برکت خود آنچنان قدرتمند است که شجاعانه و بدون عدول از شعارهای خود به جنگ این ناکارآمدی‌ها رفته است و ان‌شاءالله در این زمینه موفقیت‌هایی در پیش خواهد بود.

وی در ادامه سخنان خود جوانان را برگ برنده انقلاب اسلامی در عبور از مشکلات و حرکت به سمت آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی در دهه پنجم عنوان کرد و گفت: جامعه جوان کشور که دلبسته آرمان‌های انقلاب اسلامی هستند و در دل ارزش‌های انقلاب اسلامی رویش داشته‌اند موتور محرکه انقلاب اسلامی برای حرکت پرشتاب در عصر جدید در دهه پنجم هستند.

مشاور فرهنگی رئیس هیأت مؤسس و هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این جوانان عدول از ارزش‌ها را تاب نمی‌آورند و از عمق جان به انقلاب اسلامی ایمان دارند و حاضرند برای احیای ارزش‌های انقلاب اسلامی هزینه دهند ودوباره نشان خواهند داد انقلابیون با بازگشت به ارزش‌های اصیل انقلاب اسلامی «خدمت» را بر «قدرت» ترجیح خواهند داد و برای خدمت صادقانه و بی‌منت به مردم با روحیه جهادی پای در میدان گذاشته و برگ زرینی به کارنامه انقلاب اسلامی خواهند افزود.

مقدم‌فر همچنین ریشه مشکلات امروز جامعه را فراموشی روحیه جهادی دانست و یادآور شد: تجربه 40 ساله انقلاب اسلامی نشان داده است هرگاه و در هر عرصه‌ای حتی عرصه‌های علمی با روحیه جهادی کارها را پیش برده‌ایم موفقیت‌های چشمگیر نصیب نظام شده که رضایت مردم را نیز به دنبال داشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026333

وب گردی

وب گردی