پرونده تفحص از هلال احمر روی میز کمیسیون بهداشت

عضو کمیسیون بهداشت از بررسی طرح تفحص از هلال احمر در جلسه فردای این کمیسیون خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمد حسین قربانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از بررسی تقاضای تحقیق و تفحص جمعی از نمایندگان از سازمان هلال احمر خبر داد و ‌گفت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قرار است تا طرح تفحص از این سازمان فردا(یکشنبه دهم شهریور9 در کمیسیون بهداشت برررسی شود.

وی با بیان اینکه آقای پیوندی رئیس سازمان هلال احمر برای توضیحات پیرامون محور‌های تفحص در کمیسیون حضور می‌یابد، افزود: متقاضیان تفحص نیز در این جلسه سوالات و ابهامات خود پیرامون عملکرد سازمان هلال احمر را عنوان و رئیس سازمان نیز دفاعیات خود را مطرح می‌کند.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس ادامه داد: در صورتی که متقاضیان از توضیحات رئیس سازمان هلال احمر قانع شوند، پرونده تفحص از دستورکار خارج می‌شود و در غیر این صورت طرح تفحص از سازمان مذکور برای رسیدگی در جلسه علنی تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌شود.

به گزارش تسنیم، محمدعلی پورمختار نماینده کبودرآهنگ در مجلس پیش از این در گفت‌وگو با تسنیم، از کلید خوردن طرح تفحص از سازمان هلال احمر با 15 امضا و در 6 محور خبر داده بود.

وی گفته بود که دریافت مبلغی از زوار اربعین که مبنای قانونی نداشته، نحوه انتصاب مدیر این جمعیت، نحوه هزینه کرد بودجه این سازمان، نحوه عملکرد این سازمان در زلزله کرمانشاه و همچنین کمک‌های مردمی که به حساب‌های سازمان مذکور واریز می‌شود، در کجا و چگونه صرف می‌شود؛ از جمله محور‌های تفحص از این سازمان است.

تسنیم

کد خبر: 1026339

وب گردی

وب گردی