ساز ناکوک دنیا را کوک کنید

گاهی اوقات شرایط به هیچ عنوان به نفع ما پیش نمی رود و برعکس اتفاق‌هایی می‌افتد که جهان ما را به سمت پایین وارونه می‌کند و باعث می شود احساس کنیم کل زندگی ما در حال تجزیه و فروپاشی است. در این وضعیت دشوار چه کارهایی باید انجام داد؟

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انسان ها در مراحل مختلفی از عمر و زندگی خود اتفاقات متعددی را تجربه می کنند. اتفاقاتی که الزاما همیشه شاد و شیرین نیستند و برعکس ممکن است حس کنند سررشته تمام امور از دست شان خارج شده و همه چیز در حال فروپاشی و از هم جدا شدن است. اگر طلاق را تجربه می کنید یا یک تغییر عظیم در زندگی شما مانند جابجایی، شغل جدید، از دست دادن دوست، گسست روحی، مرگ یا بیماری اتفاق بیفتد؛ هر یک از این وقایع یا ترکیبی از آنها می تواند احساس بالا را در هر کسی ایجاد کند. در این شرایط احساس می کنیم که دیگر هرگز خوب نخواهیم شد.

وقتی حس می کنید همه چیز در حال تجزیه است، کارهای زیر بهترین اقداماتی است که می توانید برای آن انجام دهید:

  1. خود را مجبور نکنید که مثبت بمانید

توصیه‌ای جالب به نظر می‌رسد، اینطور نیست؟ مثبت ماندن حسی فوق العاده مفید است اما گاهی اوقات ، وادار کردن خود به مثبت ماندن ممکن است منجر به ایجاد احساس ناامیدی و نارضایتی شود. گاهی نمی توانید واقعاً احساس خود را ابراز کنید؛ زیرا ترس های منفی باعث می شوند احساس کنید که در حال حرکت به عقب هستید نه جلو. در این زمان دشوار به خود لطف کنید و اجازه بروز احساسات را بدهید. غم، عصبانیت، شوک، تنهایی و در ابراز آنها صادق باشید. اشکالی ندارد اگر با خود بگویید «من می توانم فردا مثبت باشم» و کاملاً در مورد این که الان چه احساس می کنید با خود صادق باشید. احترام گذاشتن به خودتان، سفری که روح شما در مسیر زندگی طی می کند و همچنین دل‌شکستگی‌هایتان می تواند به شما در رسیدن به بهبودی کمک کند.

  1. با خود صحبت و به گونه‌ای رفتار کنید که انگار فرزند خودتان هستید

اگر خود 5 ساله تان به دلیل درد، دلشکستگی و یا ترس گریه کند، آیا از او انتقاد می کنید؟ آرامش بخشیدن به خود در مواقع دشوار، می تواند درمانی فوق العاده و مفید باشد. هنگامی که احساس ناراحتی کرده و به دلیل احساساتتان شروع به انتقاد از خود می کنید، با خودتان به گونه ای صحبت کنید که انگار با یک بچه 5 ساله صحبت می کنید. در آن هنگام به خود چه خواهید گفت؟ به احتمال زیاد چیزهایی مانند ، «همه چیز خوب است» ، «تو بیشترین تلاش خودت را کردی» ، «من می دانم که چقدر تلاش می کنی» ،«اکنون همه چیز سخت است» ، و «اشکالی نداره اگر ناراحتی»، فارغ از سن شما، همه این موارد درست است. حتی به عنوان بزرگسال، ما هنوز کودکی در درون خود داریم. هنگامی که کودک درون صدمه می بیند، مهم است درست مانند کودکی که در مقابل ما قرار دارد با او با دلسوزی‌، احترام، صبر و درک رفتار کنیم.

  1. به تغذیه خود اهمیت داده و از خود مراقبت کنید

احتمالاً از منابع مختلفی درباره مراقبت از خود شنیده اید. میل شدید به مراقبت از خود به دلایلی که لازمه زندگی هستند در تمام افراد به صورت غریزی وجود دارد؛ اما هنگامی که دوره بسیار دشواری از زندگی خود را پشت سر می گذارید، معمولا امری سخت به نظر می رسد؛ هر چند که از قضا در آن دوران به بیشترین مراقبت ها احتیاج داشته باشید. مراقبت از خود نیازی به مدت زمان طولانی ندارد و می تواند شامل کارهای کوچکی باشد که در طول روز انجام می دهید. کارهای کوچکی که به شما کمک بزرگی می کند تا اوضاع را تغییر دهید. انجام کارهایی مانند کوک کردن آلارم تلفن همراهتان تا اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آب و غذا خورده اید، ارسال پیامک به یک دوست، تماشای برنامه تلویزیونی مورد علاقه خود، سفارش دادن غذا یا حتی تجربه وان آبگرم در خانه.

  1. سعی کنید برای خودتان چیزی را فراهم کنید که منتظرش هستید؛ حتی اگر کوچک باشد

در این حالت ، ایده به دست آوردن چیزی که می خواهیم، می تواند شبیه به مراقبت از خود باشد. کاری که می توانید هنگام گذراندن یک دوره مخصوصاً دشوار ، مشغول انجام آن باشید. ممکن است آن کار یا اتفاق از آنچه تصور می کنید «کوچکتر» به نظر برسد؛ اما می تواند تفاوت بزرگی در احساس شما ایجاد کند. فشار زیادی در جامعه برای انجام کارها یا برگزاری رویدادهای بزرگ وجود دارد اما بدن و مغز در شادی های کوچک شادترند. فکر کردن در مورد آنچه که می توانید در زمان سختی سپری کنید، سخت است؛ پس این مدت می‌تواند زمانی برای تأمل، قدردانی و محور شدن در شادی های کوچک مانند قهوه صبحگاهی باشد. وقتی یک قسمت جدید از یک سریال را نگاه می کنید یا حتی یک روز خواب آخر هفته یا این که در روز تعطیل از کار دست می کشید، به پادکست مورد علاقه خود گوش می دهید، می تواند شادی را به شما برگرداند. خوب است که به راحتی از خواب ماندن در روز در تعطیلات آخر هفته لذت ببرید ، گذراندن اوقاتی آرام و خواندن کتاب و یا عدم نیاز به پوشیدن نقاب چهره ای شجاع می تواند به ایجاد حس خوب شما کمک کنند . خوب است که گاهی به خود یادآوری کنید که فقط «بودن» کاملاً کافی است و لازم نیست کار خاص دیگری انجام دهید.

توصیه‌های پزشکی/ روانی

اگر بد خوابی یا بی خوابی به سرتان می زند یا بر عکس دوست ندارید از رختخواب بیرون بیایید، تغییر در عادات غذا خوردن یا علائم بیش از حد اضطراب یا افسردگی مشکل دارید ، لطفاً با پزشک یا درمانگر خود تماس بگیرید، حتی اگر از پیش تحت معالجه و زیر نظر دکتر باشید. ارائه دهندگان سلامت پزشکی و روانی شما می‌خواهند از هرگونه تغییر در سلامت روان یا علائم پزشکی مطلع شوند تا بتوانند به شما کمک کنند. اگر نیاز به یافتن یک درمانگر دارید‌، لطفاً از موتورهای جستجو برای یافتن شخصی در منطقه خود استفاده کنید که بتواند به شما کمک کند. حتما لازم نیست که به تنهایی این مرحله را طی کنید! شما قبل از هر چیز یا هر کس دیگری باید شادی و خوشبختی را در وجود خودتان کشف کنید. دانستن این امر که وجود شما برای کره زمین لازم و ارزشمند است، یکی از ملزومات داشتن احساسی مثبت و خوب نسبت به خودتان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026380

وب گردی

وب گردی