نباید شرایط سخت مدیریتی را به دانشجویان منتقل کرد

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ایران از معدود کشورهایی است که از اعتبارات دولتی در حوزه خدمات دانشجویی استفاده می‌کند.

به گزارش‌ خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، منصور غلامی در شصت‌وچهارمین همایش معاونان دانشجویی دانشگاه‌های سراسر کشور که امروز در دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد، اظهار کرد: ممکن است منابع بسیاری در دست داشته باشیم و جلسات این‌چنینی به چگونگی مصرف منابع کمک خواهد کرد.

وی ادامه داد: در‌حال حاضر‌ برنامه زمان‌بندی سال تحصیلی را پیش رو داریم. نباید شرایط سخت مدیریتی را به گیرندگان خدمات منتقل کنیم، اگر در نظر‌ داریم به تعداد بیشتری خدمات‌رسانی شود، باید دقت کنیم‌ خدماتی که در دانشگاه‌ها انجام می‌شود زیر سوال نرود. معاونان دانشجویی در نظر دارند حداکثر خدمات را با بهترین کیفیت به دانشجویان ارائه دهند اما نباید بخش اعظم خدماتی که این عزیزان انجام می‌دهند را زیر سوال برد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بیان کرد: ایران از جمله معدود کشورهایی است که از اعتبارات دولتی در حوزه خدمات دانشجویی استفاده می‌کند.

غلامی افزود: فلسفه وجودی سازمان امور دانشجویان این بود که کل خدمات دانشجویی را بر عهده بگیرد، دانشگاه‌هایی که آمادگی دارند و می‌توانند در زمینه استقرار دفتر سازمان امور دانشجویان فعال باشند، باید در‌ این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی اضافه کرد: در بحث خوابگاه‌ها محدودیت‌هایی وجود دارد اما از طریق تسهیلات بانکی شرایط لازم فراهم شده است و صندوق رفاه نیز در این زمینه کمک‌های لازم را خواهد داشت.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: موضوع تربیت بدنی دانشجویان بسیار حائز اهمیت است، تعداد قابل توجهی از دانشجویان از شهرستان‌های دیگر آمده‌اند و فراهم کردن تفریحات ورزشی و تفریحی می‌تواند منجر به گذراندن با نشاط اوقات فراغت آنان شود.

غلامی ادامه داد: دانشگاه‌ها باید به مباحث آموزشی و رفاهی دانشجویان توجه ویژه‌ای داشته باشند. مسئولان باید برای بهره‌برداری از سرمایه‌ها و تاثیرگذاری آن در تربیت نیروهای توانمند، پژوهش و آموزش را جدی بگیرند. تمامی این تلاش‌ها در راستای آن است که بتوانیم تحصیل‌کرده توانمند از لحاظ سطح سواد، آموزش‌های تئوری و علمی به جامعه تحویل دهیم تا بتوانند در اداره امورات زندگی خود و جامعه تاثیر حداکثری داشته باشند.

وی در پایان گفت: در چند سال گذشته خدمات گسترده‌ای در راستای تعمیر و اصلاح وضعیت سراهای دانشجویی صورت گرفته است. صندوق رفاه سال گذشته به رغم عدم تأمین بخشی از بودجه دولت، خدمات خود را پیش برد، همچنین صندوق‌ این توانمندی را دارد که خدمات خود را حفظ کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026424

وب گردی

وب گردی