اعتراض نمایندگان مجلس به تخلفات صورت گرفته در شرکت تعاونی گمرک

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: شرکت تعاونی گمرک که برخی‌ کارهای خدمات گمرک همچون دریافت پول در رابطه با برخی خدمات گمرک به آن سپرده شده فسادهایی را مرتکب شده که نمایندگان به آن معترضند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، محمدعلی پورمختار نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: نشست امروز فراکسیون با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی برگزار شد و موضوعاتی همچون خصوصی‌سازی، گمرک، پرداخت حقوق‌های نجومی و.... مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وزیر اقتصاد در این نشست در رابطه با گمرک اعلام کرد: با توجه به تغییراتی که در مدیریت گمرک ایجاد شده وضعیت بهتر است و ما هم بر این مجموعه نظارت داریم و شرایط در گمرک رو به بهبود است و دقت‌نظرها برای برخورد با تخلفات و پیشگیری از وقوع آنها وجود دارد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: در نشست امروز تعدادی از نمایندگان نکاتی را در مجموعه‌ای با نام تعاونی گمرک مطرح کردند و گفتند این مجموعه محلی برای دریافت غیرقانونی پول از مردم شده است.

وی خاطرنشان کرد:‌ در گمرک تعاونی‌ای درست شده که بخشی از کالا و خدماتی که گمرک باید ارائه دهد توسط این تعاونی انجام می‌شود و پولها از طریق تعاونی دریافت می‌شود که از جمله آن می‌توان به دریافت پول برای بازکول و... اشاره کرد و تعاونی هم معلوم نیست این پولها را چه کار می‌کند و این در حالی است که درآمدهای حاصل از این بخش درآمدهای کلانی است.

پورمختار افزود: نمایندگان در این جلسه عنوان کردند که مدیر تعاونی گمرک مرتکب تخلفاتی نیز شده است و تخلفات آن واضح و مشخص است و وزیر اقتصاد قول داد که این موضوع را پیگیری کند.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اظهار داشت: همچنین در این خصوص موضوع خصوصی‌سازی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نکاتی در رابطه با این موضوع مطرح شد و دژپسند در توضیحات خود مربوط به بخش خصوصی‌سازی در واقع به توجیه نحوه خصوصی‌سازی شرکت‌ها پرداخت و عنوان کرد که تشریفات و مراحل قانونی در رابطه با خصوصی‌سازی‌ها طی شده است که البته اکثریت نمایندگان از توضیحات وی قانع نشدند.

پورمختار خاطرنشان کرد: وزیر اقتصاد عنوان کرد که ما شرکت‌هایی را 7 مرتبه به مزایده گذاشتیم و مشتری نداشته و طبیعی است برخی شرکت‌های بزرگ مشتری‌های خاصی دارد و این مشتری‌ها و خریداران خاص با هم هماهنگ می‌شوند و پای کار نمی‌آیند و اعلام آمادگی برای خرید نمی‌کنند و نهایتاً کار به سمتی هدایت می‌شود که قیمت به صورت توافقی تعیین شود و اینجا نقطه مشکل و فساد است و یک شرکت چند ده میلیاردی با قیمت نازل فروخته می‌شود.

وی افزود: اگرچه این اقدام شکل و ظاهر قانونی دارد اما هیچ دلیلی ندارد که ما شرکت‌های دولتی را با هر قیمت نازلی به فروش برسانیم و اصل و ماهیت این نحوه واگذاری غیرقانونی است.

پورمختار اظهار داشت: موضوع حقوق‌های نجومی هم در این جلسه مطرح شد و با وجود سؤالات نمایندگان در این باره که چرا نظارت بر پرداخت حقوق‌ها انجام نمی‌شود، چرا پیگیری‌ها انجام نمی‌شود، وزیر اقتصاد پاسخی به سؤالات نمایندگان نداد.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس در پایان گفت: در این جلسه همچنین موضوع بانک‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و دژپسند عنوان کرد که (ما اعلام کرده‌ایم که بانکها نباید بنگاهداری کنند) که به تنهایی کفایت نمی‌کند و ما امروز هم شاهد بنگاهداری توسط بانکها هستیم.

فارس

کد خبر: 1026427

وب گردی

وب گردی