راه‌اندازی رشته مطالعات خانواده در دانشگاه آزاد اسلامی نجف‌آباد

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد از راه‌اندازی رشته مطالعات خانواده در مقطع کارشناسی بدون آزمون در این واحد دانشگاهی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ناصر جدیدی رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد با اعلام خبر راه اندازی رشته مطالعات خانواده اظهار کرد: خانواده از دیدگاه اسلام، بنیادی‌ترین واحد اجتماع و منبع اصلی انتقال ارزش‌ها و سنت‌های اجتماعی و مذهبی بوده و مطالعه همه‌جانبه این واحد اجتماعی در ابعاد مذهبی، روانی، تربیتی، اجتماعی و حقوقی یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر بوده و رشته مطالعات خانواده نیز بر پایه همین نیاز تدوین شده است.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد افزود: بسیاری از مفاهیمی که در حوزه خانواده از منظر اجتماع، اخلاق، اقتصاد، فرهنگ و آداب‌ورسوم شکل می‌گیرد، موضوع رشته مطالعات خانواده است.

جدیدی تربیت و تقویت افراد کارشناس برای مشاوره و رسیدگی به مسائل خانواده با آشنایی به علوم اجتماعی، جامعه‌شناسی، روانشناسی، علوم تربیتی، فقه و مبانی حقوق و مددکاری، تقویت و توسعه مطالعات و تحقیقات دانشگاهی در زمینه مسائل خانواده، آموزش کارشناسان به‌منظور ایجاد کانون‌های مشاوره خانواده در جامعه و کمک به تربیت افراد توانمند در زمینه خانواده را از اهداف رشته مطالعات خانواده برشمرد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که رشته مطالعات خانواده را انتخاب می‌کنند، غالباً جذب نهادهایی مانند وزارت بهداشت، سازمان بهزیستی، صداوسیما، آموزش‌وپرورش، وزارت کار و مراکز تحقیقاتی که پژوهش‌های اجتماعی را سرلوحه کار خود دارند، می‌شوند.

رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد تصریح کرد: فارغ‌التحصیلان این رشته می‌توانند در مراکز مشاوره وزارت آموزش‌وپرورش، سازمان بهزیستی و مراکز مشاوره خصوصی و دولتی فعالیت کنند و با بررسی‌های دقیق، پاسخگوی نیازها و مشکلات جامعه پیرامون مسائل خانواده باشند.

جدیدی اظهار کرد: داوطلبان علاقه‌مند به انتخاب این رشته برای ثبت‌نام می‌توانند با مراجعه به سایتazmoon.iau.ac.ir رشته کارشناسی جدید بدون آزمون مطالعات خانواده (کد ۲۰۶۱۵) با کد محل دانشگاهی ۱۵۰ (دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد) را انتخاب کنند.

وی گفت: داوطلبان می‌توانند برای ارتباط با مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه در ساعات اداری با شماره تلفن‌های ۰۳۱۴۲۴۲- ۰۳۱۴۲۲۹۲۳۳۲ تماس و از راهنمایی مشاوران این مرکز استفاده کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026431

وب گردی

وب گردی