لغو معافیت‌های گمرکی شرکت های دانش بنیان تکذیب شد

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری رئیس جمهوری، با صدور اطلاعیه ای خبر لغو معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش بنیان را تکذیب کرد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، خبر لغو معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش بنیان که از سوی برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود، با صدور اطلاعیه‌ای از سوی مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تکذیب شد.

در اطلاعیه این مرکز آمده است: معافیت گمرکی شرکت‌های دانش بنیان در ماده (3) قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری‌ها و اختراعات به صراحت بیان شده است و این معافیت گمرکی زمانی لغو می‌شود که این ماده قانونی لغو شود که تاکنون چنین موضوعی اتفاق نیافتاده است و لغو معافیت‌های گمرکی شرکت‌های دانش بنیان تکذیب می‌شود.

در ادامه اطلاعیه مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تأکید شده است: معافیت گمرکی به شرکت‌های دانش بنیان بر اساس ماده (3) قانون مصوب مجلس شورای اسلامی، مصوبات شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری و ماده (21) و (22) آیین نامه اجرایی قانون که به تصویب هیات وزیران رسیده است و دستورالعمل اجرایی ماده (22) آیین نامه اجرایی قانون که به امضای وزیر امور اقتصادی و دارایی و وزیر علوم، تحقیقات و فناوری رسیده است، عملی می‌شود و هیچ کدام از مقررات فوق الذکر تاکنون لغو نشده است.

این اطلاعیه با اشاره به ایراد دیوان محترم عدالت اداری درباره یک شیوه نامه تأکید دارد: شیوه نامه‌ای که مورد ایراد دیوان عدالت اداری قرار گرفته است، شامل تصویب مزایا، تسهیلات و حمایت‌های جدید در زمینه معافیت‌های گمرکی نبوده است و صرفا به عنوان یک راهنما، به شرکت‌های متقاضی ارائه شده بود.

همچنین این اطلاعیه، با اشاره به همدلی همه دستگاه‌های اجرایی کشور در حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تصریح می‌کند: اکنون همگرایی خوبی بین دبیرخانه شورایعالی علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مقررات قانونی وجود دارد.

در این اطلاعیه آمده است: بررسی متون حقوقی و احکام دیوان عدالت اداری باید با دقت نظر بالایی و انجام شود و از اصحاب رسانه درخواست می‌شود در این زمینه، بیشتر دقت کنند تا موجب برداشت نادرست نشود.

مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در خاتمه اطلاعیه خود با اشاره به رشد کمی و کیفی شرکت‌های دانش بنیان آورده است: خوشبختانه توسعه حمایت‌ از شرکت‌های دانش بنیان، همواره مورد تاکید مقام معظم رهبری و مدیران قوای سه گانه بوده است و معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور در حال توسعه این برنامه‌های حمایتی است و امیدآفرینی رسانه‌ها به عنوان پشتیبان این برنامه‌ها ضروری است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026432

وب گردی

وب گردی