آغاز مرمت بخش‎هایی از مسجد جامع شوشتر

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر گفت: به منظور مرمت و حفاظت اثر تاریخی مسجد جامع شوشتر، مبالغ لازم از ردیف اعتبارات استانی اختصاص داده شده است.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علیمحمد چهارمحالی گفت: مسجد جامع شوشتر از قدیمیترین مساجد ایران محسوب می‎شود که در قرن سوم هجری ساخته شده است و از نظر معماری ایرانی در ردیف مساجد سبک خراسانی یا سیستانی قرار میگیرد.

او درمورد مرمتهای صورتگرفته در ادوار مختلف در این بنا گفت: این مسجد تاریخی و کهن بنابر کتیبههای موجود، بارها توسط حاکمان وقت مرمت شده است که شرح برخی از این اقدامات در کتیبههای مسجد موجود است

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شوشتر افزود: در سالهای اخیر مرمت و ساماندهی این مسجد در دستور کار اداره میراث فرهنگی بوده و این اداره سالانه مبالغی به منظور حفاظت و مرمت آن اختصاص داده است.

وی با بیان این‎که طی روزهای اخیر نیز در ادامه ساماندهی این اثر تاریخی، کار مرمت و حفاظت سقف، کتیبهها، ستونها و پایه مناره مسجد در حال انجام است افزود: مبالغ لازم از ردیف اعتبارات استانی به این موضوع اختصاص داده شده است.

چهارمحالی گفت: مسجد جامع شوشتر، موزه کتیبهها و فرامین حکومتی از آغاز اسلام تا دوره قاجاریه است؛ به طوری که بخشی از تاریخ استان خوزستان و شهر شوشتر را باید در این کتیبهها جستجو کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026442

وب گردی

وب گردی