هیئت‌های اندیشه‌ورز، سیاست‌های نشریات علمی را در راستای معاونت علوم انسانی تدوین کنند

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی از ایجاد رشته‌های جدید و تالیف کتب درسی بومی از سوی معاونت علوم انسانی و هنر این دانشگاه خبر داد.

حجت الاسلام حسن خیری رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره فعالیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی در حوزه تحول علوم انسانی اظهار کرد: تاسیس معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد، اقدام مهمی بود که در راستای استفاده از ظرفیت‌های بی نظیر این دانشگاه در حوزه استادان و دانشجویان مستعد انجام شد.

وی افزود: این معاونت به دنبال ارتقای جایگاه علوم انسانی و توجه به علوم انسانی اسلامی، مبتنی بر نیازهای جامعه است؛ ایجاد هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی، اولین گام معاونت‌ علوم انسانی در این راستا محسوب می شود.

خیری ادامه داد: هیئت‌های اندیشه ورز؛ نیاز سنجی، آسیب شناسی، استفاده از ظرفیت های بومی و نظارت بر فعالیت‌های استادان را در دستور کار قرار داده‌اند؛ در واقع هیئت‌های اندیشه ورز، پشتوانه فکری برای حوزه ستادی معاونت علوم انسانی و هنر دانشگاه آزاد اسلامی محسوب می شوند که زیر نظر مرکز مطالعات، برنامه‌ریزی و تعالی علوم انسانی فعالیت می‌کنند.

رئیس پژوهشگاه علوم اجتماعی و انقلاب دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به وظایف اصلی هیئت‌های اندیشه‌ورز گفت: تالیف کتاب‌های درسی، وظیفه اصلی هیئت‌های اندیشه ورز محسوب می شود که هر استان باید تالیف دو کتاب درسی را مطابق با نیازهای استان در دستور کار قرار دهد.

وی توجه به نشریات علمی را دومین وظیفه هیئت‌های اندیشه ورز دانست و تصریح کرد: توجه به نشریات علمی، امر مهمی است که هیئت‌های اندیشه‌ورز باید به آن توجه کافی داشته باشند، امروز باتوجه به کمبودها، دغدغه‌های اعضای هیئت علمی و دانشجویان دکتری در حوزه نشریات علمی است که هیئت های اندیشه‌ورز وظیفه دارند سیاست‌های نشریات علمی را در راستای اهداف معاونت علوم انسانی و هنر تدوین کنند.

خیری در پایان تاکید کرد: امسال باید با کمک هیئت‌های اندیشه‌ورز تالیف کتاب‌های مرجع، ایجاد رشته‌های جدید و حذف برخی رشته ها را در دستور کار قرار دهیم. فلسفه ایجاد معاونت علوم انسانی و هنر در دانشگاه آزاد اسلامی، ایجاد رشته های جدید، تحول در کتب درسی و بومی سازی آن‌ها است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026445

وب گردی

وب گردی