واحد کرج و اداره کل فنی و حرفه ای استان دوره های مهارتی مشترک برگزار می کنند

تفاهم نامه همکاری دوجانبه دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با حضور روسای این مراکز به امضا رسید.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از کرج، محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج و تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز با امضاء تفاهم نامه‌ای، بر تعامل هرچه بیشتر این دو موسسه مهم آموزشی در این استان تاکید کردند.

محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، پیش از امضای این تفاهم نامه طی سخنانی با مروری بر ظرفیت های این دانشگاه در استان البرز گفت: این دانشگاه در مسیر بین المللی شدن در حال حرکت است و به دلیل تعاملات علمی و فرهنگی که با سایر کشورها دارد، می تواند بسترساز برگزاری دوره های مهارت افزایی مشترک با فنی و حرفه ای استان البرز با کشورهایی باشد که در این زمینه اعلام نیاز می کنند.

وی با تاکید بر لزوم ایجاد شغل برای دانش آموختگان دانشگاهی، کمک به حل مسائل روز جامعه و رفع نیازهای آن بوسیله نیروی تربیت شده متخصص و ماهر، ابراز امیدواری کرد: انعقاد این تفاهم نامه منجر به اعتلای اهداف فرهنگی، علمی، عملی و سیاسی در سطح استان البرز و کشور شود.

سیداحسان شیرنگی معاون پژوهش و فناوری واحد کرج نیز با بیان توضیحاتی در خصوص طرح های دانش بنیان، محصولات تجاری و خدمات این طرح ها به جامعه بر نیاز بومی سازی محصولات تجاری بر مبنای علم و پژوهش تاکید کرد.

وی همچنین توضیحات مبسوطی در خصوص مهارت افزایی دانشجویان به منظور ورود به بازار حرفه ای و تخصصی کار و آموزش کارآفرینی به آنان ارائه نمود.

تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز نیز در سخنان خود به مسائل روز جامعه استان در حیطه آموزش فنی و حرفه ای پرداخت و نکاتی همچون کارآفرینی مهارت بنیان، نهضت مهارت افزایی، آموزش های هدفمند و تقاضا محور، مسیر استخدام نیروها، خوداشتغالی، تولید محصولات مورد نیاز بازار، ایجاد مراکز مهارت آموزی و آموزش اقتصاد تولید محصول را تشریح کرد.

در ادامه تفاهم نامه همکاری مشترک دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز در 7 ماده و 28 بند به منظور ایجاد بستر شکل گیری همکاری های مشترک پژوهشی، آموزشی و فناوری، استفاده از توانایی های علمی و توسعه همکاری های آموزشی، تحقیقاتی و فناوری در جهت استمرار ارتباط سازمان یافته طرفین به منظور رفع نیازهای متقابل، برگزاری دوره های مهارتی و حرفه ای و تربیت نیروی انسانی ماهر و کارآمد جهت افزایش سطح آمادگی و توان اشتغال پذیری دانشجویان و دانش آموختگان متناسب با نیاز جامعه کسب و کار کشور وکسب جایگاه های شغلی مناسب برای آنان و برگزاری بازدیدهای علمی، دانشجویی، استارتاپی و... منعقد شد.

انعقاد این تفاهم نامه با حضور دکتر محمدحسن برهانی فر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز و واحد کرج، سیداحسان شیرنگی معاون پژوهش و فناوری، حسن ملاجان مدیر باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان، فرزاد نصری مدیر روابط عمومی، مجید رنجبر آزاد رئیس اداره امور پژوهشی، تقی غیاثی تبار مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان البرز، علیرضا مهرابی معاون آموزش، رحمت داسدار رئیس اداره آموزش و سیروس خوش سیما مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان البرز صورت گرفت و مقرر شد پس از انعقاد این تفاهم نامه، شیوه نامه اجرایی آن نیز تهیه و به تایید طرفین برسد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026448

وب گردی

وب گردی