مراسم عزاداری دانشگاهیان واحد شاهرود در مسجد النبی (ص) برگزار شد

مراسم عزاداری دانشگاهیان واحد شاهرود با حضور رئیس، مسئولین، اساتید و کارکنان پس از اجرای آیین اهتزاز پرچم عزای حسینی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از شاهرود، صبح امروز مجلس عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) به همت معاونت فرهنگی دانشجویی و با حضور مسئوولین، اساتید و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود در مسجدالنبی(ص) این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم که با مداحی و نوحه سرایی مداحان اهل بیت همراه بود پس از قرائت زیارت عاشورا حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم جبله به ایراد سخنرانی در خصوص این ایام پرداخت.

سخنران این مراسم با طرح و ایراد درس های عاشورا گفت: یکی از درس هایی که قیام اباعبدالله(ع) به ما می دهد درس هدایت است درسی که به درستی از بطن قیام عاشورا برداشت می شود، چرا که امام حسین(ع) فرمود: سنت پیامبر(ص) از بین رفته و بدعت در دین بوجود آمده است و من برای هدایت و اصلاح جامعه خروج می کنم.

روز گذشته نیز آیین اهتزاز پرچم عزای حسینی به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام در دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود و با حضور رئیس، مسئولین، اساتید و کارکنان این واحد دانشگاهی برگزار شد.

در این مراسم که بعد از نماز ظهر و عصر و در جوار مزار مطهر شهدای گمنام این واحد دانشگاهی برگزار شده بود، پس از تعویض پرچم های قدیمی، پرچم سیاه نماد ایام عزاداری سید و سالار شهیدان همراه با مرثیه سرایی، مداحی و چاوشی خوانی مداح اهل بیت در مقابل ساختمان اداری این واحد دانشگاهی به اهتزاز درآمد که تا پایان ماه صفر برافراشته خواهد ماند.

لازم به ذکر است مراسم عزاداری و سخنرانی در دهه اول محرم در روزهای اداری از ساعت 7:30 الی 8:15 صبح در این واحد دانشگاهی همراه با پذیرایی از عزاداران توسط بانیان محترم ادامه خواهد داشت.

انتهای پیام

کد خبر: 1026456

وب گردی

وب گردی