3 کلینیک سیار برای ارائه خدمات درمانی به مناطق سیل‌زده استان لرستان اعزام شد

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان گفت: درحال حاضر سه کلینیک سیار این کمیته برای ارائه خدمات درمانی در شهرستان پلدختر، الیگودرز و روستاهای اطراف خرم‌آباد اعزام شده‌اند.

سید حسین قربانی معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فلسفه ایجاد کمیته سلامت در بلایا و حوادث طبیعی اظهار کرد: به دلیل جاری شدن سیل در فروردین ماه در 3 استان کشور، بلافاصله تیم پزشکی دانشگاه آزاد جهت امداد رسانی در شهرستانهای پلدختر و معمولان تشکیل شد.

وی افزود: جاری شدن سیل انگیزه ای برای تأسیس این کمیته در طول سال بود تا در عین آمادگی برای امداد‌رسانی در مناطق محروم و روستاها، تیمی آماده برای اعزام نیرو در کمترین زمان در اختیار باشد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی استان لرستان درباره اقدامات و فعالیت های انجام شده در این کمیته تشریح کرد: بیشتر فعالیت های انجام شده توسط این کمیته در زمینه پزشکی، دندان پزشکی، دام‌پزشکی و روان پزشکی در استان لرستان، شهرستان پلدختر، الیگودرز و روستاهای اطراف خرم آباد بوده که درحال حاضر سه کلینیک سیار این کمیته برای درمان و تجویز داروهای رایگان دراین مناطق در حال فعالیت هستند.

قربانی تشریح کرد: تعداد ویزیت های انجام شده در این مناطق بسیار زیاد بوده به طور مثال در حوزه پزشکی بیش از هزار ویزیت و در حوزه دندان‌پزشکی هم 300 ویزیت انجام شده که به طور کلی آمار قابل توجهی با همکاری بنیاد برکت است.

وی ادامه داد: این کلینیک سیار متعلق به لرستان و بروجرد است؛ به طوری که کلینیک دندان پزشکی بروجرد مأموریت امداد رسانی در روستای گمیشان استان گلستان را بر هم عهده داشت. بنابراین طرح امداد رسانی در حوزه دندان پزشکی فقط برای استان لرستان نیست بلکه نیروهای امداد رسانی به استان گلستان هم اعزام شده اند.

قربانی درباره تعداد نیروهای درحال فعالیت در این کمیته سلامت تصریح کرد: تعداد نیروهای قابل توجهی در این کمیته در حال فعالیت هستند که برخی از آن ها در حوزه پزشکی از جمله پزشک، کمک پزشک، پرستار و دندان‌پزشک فعالت می کنند؛ همچنین در کنار این تیم پزشکی می توان به عوامل اجرایی مانند راننده هم اشاره کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026462

وب گردی

وب گردی