عرضه محصولات و مواد دانش‌بنیان آزمایشگاهی ایرانی

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری گفت: هفتمین نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران ۲۶ تا ۲۹ آذرماه برگزار می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ایران ساخت، پیمان صالحی، معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: هفتمین دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران 26 تا 29 آذرماه سال جاری، همزمان با هفته پژوهش و بیستمین نمایشگاه دستاوردهای پژوهش و فناوری همانند دوره گذشته، در محل نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار خواهد شد.

وی افزود: نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران در سیزده بخش موضوعی نفت و پتروشیمی، برق، الکترونیک و نرم‌افزار، عمران و ساختمان، مکانیک، شیمی و متالوژی، کشاورزی و محیط‌زیست، فیزیک پایه، تجهیزات عمومی آزمایشگاهی، مواد آزمایشگاهی، مهندسی پزشکی و زیست مواد، تجهیزات تست و آزمون صنعتی و خدمات کالیبراسیون برگزار می‌شود.

رئیس نمایشگاه درباره شرایط حضور محصولات و شرکت‌ها گفت: حضور قطعی ثبت‌نام کنندگان در نمایشگاه پس از تأیید فنی محصولات آن‌ها و محرز شدن نقش آنان در بومی‌سازی و دستیابی به فناوری ساخت و یا تولید محصولات امکان‌پذیر خواهد بود.

وی افزود: محصولات نیز مطابق سال‌های قبل با دو معیار سطح فناوری ذاتی و میزان بومی‌سازی، ارزیابی و سطح‌بندی می‌شوند و شرکت‌ها می‌توانند دستورالعمل ارزیابی فنی محصولات را در سایت نمایشگاه مشاهده کنند.

ارائه تسهیلات لیزینگ تا تخفیف‌های 10تا 50درصدی برای خریداران

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی در خصوص حمایت‌های این نمایشگاه افزود: با توجه به نام‌گذاری سال 98 ازسوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «رونق تولید» معاونت علمی در راستای حمایت از تولیدکنندگان و فناوران داخلی، همانند دوره ‌گذشته، برای محصولات سطح اول تاسوم، از 50 تا 10 درصد قیمت محصولات خریداری‌شده توسط مراکز علمی و پژوهشی دولتی را بر اساس آیین‌نامه سطح‌بندی، به‌عنوان کمک بلاعوض پرداخت می‌کند.

رئیس نمایشگاه افزود: شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی می‌توانند فرآیند مربوط به ثبت‌نام شرکت وثبت محصول را مطابق با برنامه زمان‌بندی اعلام‌شده، پنجم شهریورماه سال جاری در سایت نمایشگاه به آدرس www.iranlabexpo.ir آغاز کنند.

معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری از جزئیات تسهیلات پیش‌بینی شده برای خریداران این دوره نمایشگاه گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برای رونق هرچه بیشتر بازار شرکت‌های عرضه‌کننده تجهیزات و مواد آزمایشگاهی و ایجاد یک بستر دائمی برای همرسانی عرضه و تقاضا، تمهیداتی را پیش‌بینی کرده است.

صالحی ادامه داد: تسهیلات لیزینگ برای خریداران بخش خصوصی، ارائه تسهیلات بر اساس میزان فروش به شرکت‌های تولیدکننده با هدف افزایش سرمایه در گردش و طرح فروش بدون یارانه با همکاری صندوق توسعه فناوری نانو به‌عنوان کارگزار مالی نمایشگاه، پیش‌بینی شده است.
رئیس این دوره نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران گفت: با توجه به این‌که طرح یاد شده در طول سال اجرا می‌شود، تنوع محصولات عرضه‌شده گسترده‌تر از نمایشگاه بوده و تجهیزات و مواد مصرفی و سکوبندی و تجهیزات پزشکی می‌توانند در سایت نمایشگاه ثبت‌نام و از مزایای طرح استفاده کنند.

به گفته معاون نوآوری و تجاری‌سازی فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، در دوره ششم نمایشگاه تجهیزات و مواد آزمایشگاهی ساخت ایران که آذرماه ماه سال 1397 برگزار شد، 337 شرکت بیش از 9 هزار مدل-محصول را عرضه کردند که تاکنون منجر به فروش قطعی حدود یک هزار میلیارد ریال شده است و همچنان امکان خرید از دور قبلی نمایشگاه تا پیش ازبرگزاری نمایشگاه هفتم وجود دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026465

وب گردی

وب گردی