بیماری های قلبی قابل پیشگیری، مرگبار شده اند

گزارش های مبتنی بر تحقیق جدید دانشگاه نشان داده است که میزان مرگ و میرهای مرتبط با بیماری های قابل پیشگیری قلبی، بالا رفته است.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز به نقل از JAMA، از سال 2011 تاکنون تعداد کل مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی ، سکته های مغزی ، دیابت و فشار خون بالا (که به طور کلی به عنوان بیماری قلبی - متابولیک شناخته می شوند) افزایش یافته است.

در حالی که میزان کلی مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی با گذشت زمان کاهش داشته اما بعد از 2010 سرعت این نزول نیز کاهش یافت. از سال 1999 تا 2010 مرگ های ناشی از سکته مغزی و دیابت کاهش یافت و بین سال های 1999 و 2017 مرگ و میر ناشی از فشار خون بالا نیز بالا رفته است.

علاوه بر این، نرخ مرگ و میر قلبی برای آمریکایی های سیاهپوست بالاتر از آمریکایی های سفیدپوست است.

سرپرست ارشد این تحقیق «سادیه خان»، استادیار قلب و عروق و اپیدمیولوژی در دانشکده پزشکی «فاینبرگ» و متخصص قلب و عروق پزشکی دانشگاه شمال غربی می گوید: "ما می دانیم که اکثر مرگ های ناشی از بیماری قلبی قابل پیشگیری است.

یافته های ما روشن می کند که در نبرد با بیماری های قلبی -عروقی در حال باختن هستیم. برای رسیدن به هدف خود برای زندگی طولانی تر، سالم تر و عاری از بیماری های قلبی عروقی ، باید تمرکز خود را به عنوان یک کشور به سمت پیشگیری سوق دهیم.

«نیلای شاه»، عضو انجمن قلب و عروق در فاینبرگ و پزشکی شمال غربی نیز در این باره می گوید: سنگ بنای سلامتی قلب و عروق خوب بر روی حفظ وزن طبیعی بدن، داشتن رژیم غذایی سالم ، فعال بودن از نظر جسمی و سیگار نکشیدن استوار است. مهم نیست که در چه سنی از عمر خود به سر می برید، کارهایی که گفته شد برای پیشگیری از بیماری های قلبی بسیار مهم و کارسازخواهند بود.

خان می گوید: پیشگیری و مدیریت عوامل خطرساز برای سلامت قلب و عروق در سنین ابتدایی زندگی بسیار مهم است. این به معنای مشورت با پزشک برای ارزیابی عوامل خطر و درگیر شدن در رفتارهای سالم از نظر قلبی است.

علاوه بر این ، سیاست گذاران برای حمایت از مردم در رژیم غذایی سالم و داشتن مکان های امن برای ورزش در محلات خود و افزایش دسترسی به مراقبت های بهداشتی و داروهای مقرون به صرفه برای بهبود عادلانه سلامت قلب و عروق در سطح جمعیت ، باید راهکارهای پیشگیری از بهداشت عمومی را تدوین کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026490

وب گردی

وب گردی