رسیدگی بدون نوبت قوه‌قضائیه به پرونده‌های ارجاعی مجلس

با تغییر آئین نامه داخلی مجلس، مقرر شد تا قوه قضائیه در دادسرایی ویژه به پرونده‌هایی که مجلس ارجاع می‌دهد، رسیدگی کند.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس در خصوص تعیین دادسرای ویژه برای رسیدگی به پرونده‌هایی که مجلس به قوه قضائیه ارجاع می‌دهد گفت: در مواد 211، 214 و 234 قانون آئین نامه داخلی مجلس که به موضوع تحقیق و تفحص و تخلفات محرز شده برای کمیسیون‌های تخصصی مجلس، تقاضای تعقیب داشتن از قوه قضائیه، عدم رعایت شئونات توسط دستگاه های اجرائی، نقض قوانین و استنکاف از اجرای قانون توسط کمیسیون ها به صحن ارجاع شده و به رای صحن علنی مجلس گذارده می‌شود.

رئیس کمیسیون تدوین آئین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: عملا در دوره نهم مجلس شورای اسلامی همه مواد 211، 214 و 234 قانون آئین نامه داخلی که به قوه قضائیه ارجاع داده شد، منجر به صدور حکم نشد و عملا هیچ گونه برخوردی صورت نگرفت.

وی افزود: در توافق با قوه قضائیه مقرر شده تا دادسرای حقوقی خاصی برای این موضوع تشکیل شود تا خارج از نوبت این موارد مورد رسیدگی قرار گیرد.

کاتب با بیان اینکه معاونت نظارت مجلس موظف شده تا هر 3 ماه یکبار در این زمینه گزارشی را تهیه کند، ادامه داد: با این شیوه نظارت مجلس کیفی شود تا تحقیق و تفحص‌ها بی نتیجه نماند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی نظارت مجلس شورای اسلامی کیفی و عملکردی می‌شود که با متخلف برخورد شود و با این شیوه می‌توان به این مهم دست یافت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026491

وب گردی

وب گردی