مراسم افتتاحیه دانشجویان دختر و اختتامیه دانشجویان پسر دومین دوره طرح معرفت رضوی

دومین دوره طرح معرفت رضوی ویژه دانشجویان دختر دانشگاه آزاد اسلامی در واحد مشهد آغاز به کار کرد و طرح سراسری معرفت رضوی ویژه برادران دانشجو دانشگاه بکار خود پایان داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد، علی سروری‌مجد رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان رضوی در افتتاحیه این طرح ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان امام حسین (ع) گفت: امام حسین (ع) برای نجات مردم از جهالت و رذالت قیام کردند.

وی افزود: امام رضا(ع) می‌فرماید از اول دهۀ محرم حزن و اندوه در چهرۀ پدرم دیده می‌شد و حالت عزادار به خود می‌گرفتند از این رو امام رضا(ع) نیز از ابتدای محرم برای امام حسین (ع) سوگواری می کردند و روز عاشورا در راستای ظلم ستیزی و استکبار ستیزی امام شهیدان با ایشان تجدید عهد می کردند.

وی در رابطه با برگزاری این دوره خطاب به دانشجویان اظهارداشت: امروز که به مشهد الرضا مشرف شده اید از انوار قدسی این امام همام بهره ببرید و با استفاده از قرآن و معارف اهل بیت (ع) بر معرفت خود بیفزاید.

حجت الاسلام ترابی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاههای خراسان رضوی در ادامه هدف از برگزاری این دوره را تقویت فکری و معنوی دانشجویان فعال فرهنگی دانست و خطاب به آنها گفت: این دوره باید به ما قدرت اندیشه بدهد که با منطق در مواجه با شبهات بایستیم.

وی با بیان اینکه در طول تاریخ هیچ جریان حقی براحتی راه خودش را ادامه نداده و همیشه دشمن داشته است، تصریح کرد: راه انبیاء نیز بدون دشواری نبوده و امروزانقلاب ما ادامه دهنده راه انبیاء است.

وی تاکید کرد: اگر می خواهید در دست اندازها دچار تردید نشوید و راه درست را انتخاب کنید باید درراستای مبانی قرآنی و دینی گام بردارید.

این مراسم که با حضور رضا نصیری مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاد اسلامی ، حجت الاسلام مهدوی نسب مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی خراسان رضوی و سایر مسئولین فرهنگی همراه بود، از دانشجویان پسر منتخب بخش فرهنگی، عکاسی، دلنوشته و اموزشی این دوره تقدیر بعمل امد.

دومین دوره طرح معرفت رضوی با حضور حدود ۵۰۰ نفر از دانشجویان برادر و خواهر واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی سراسر کشور که از 2 الی 10 شهریور ویژه برادران در مشهد برگزار شد از امروز تا 17 شهریور برای دانشجویان خواهر به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد برگزار می شود.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026509

وب گردی

وب گردی