سند هوشمندسازی حمل و نقل دریایی باید طبق استانداردهای جهانی تدوین شود

رئیس گروه  توسعه فناوری‌های دریایی معاونت علمی و فناوری گفت: سند هوشمندسازی صنعت حمل و نقل دریایی باید براساس توجه به رعایت استانداردهای جهانی تدوین شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمد سیف رئیس گروه توسعه فناوری‌های دریایی ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری با تاکید بر ضرورت حرکت به سمت هوشمندسازی حمل و نقل دریایی گفت: تعیین نقشه راه برای هوشمندسازی این صنعت امری است که ستاد بر آن تاکید دارد و امیدواریم حاصل این نشست‌ها تدوین نقشه راه هوشمندسازی صنایع دریایی باشد.

سیف ادامه داد: در این مسیر، ستاد توسعه فناوری‌های حوزه فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از رویداد‌ها و پروژه‌های مرتبط با هوشمندسازی حمل و نقل دریایی با همکاری سازمان‌ها و ارگان‌های دریایی حمایت خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه سند هوشمندسازی صنعت حمل و نقل دریایی باید براساس توجه به رعایت استانداردهای جهانی تدوین شود، گفت: در همین راستا باید اطلاعات و داده‌های موجود در دستگاه‌ها و سازمان‌های مرتبط جمع‌آوری شوند تا به بانک اطلاعاتی مناسبی دست پیدا کنیم.

نبود ارتباطات زیرسطحی یکی از موانع بزرگ هوشمندسازی

در ادامه این جلسه محمد فرهانی نماینده شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، نبود ارتباطات زیرسطحی و پنهای باند قدرتمند را یکی از موانع بزرگ هوشمندسازی صنعت حمل و نقل دریایی دانست و گفت: برای حل این مسئله با سازمان فضای کشور وارد مذاکره شده‌ایم اما هنوز به نتیجه نرسیدیم و امیدواریم با ورود معاونت علمی بتوانیم به راه‌حل این معضل برسیم.

امید یزدانی نماینده سازمان بنادر نیز در ادامه جلسه وضعیت ارتباط صنعت و دانشگاه در کشور را نامناسب دانست و عنوان کرد: برای توسعه هوشمندسازی صنعت حمل و نقل کشور باید مقالات و پایان‌نامه‌های دانشگاهی به این سمت سوق داده شود و این صنعت نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی افزود: اکنون سازمان بنادر و دریانوردی گام‌های مثبتی در خصوص حرکت به سمت هوشمند سازی با استفاده از ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های موجود برداشته است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026524

وب گردی

وب گردی