عضویت استاد ایرانی در گروه تخصصی هوش مصنوعی سازمان بهداشت جهانی

استاد دانشگاه صنعتی شریف به عضویت گروه تخصصی هوش مصنوعی سازمان بهداشت جهانی (WHO) درآمد.

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، سازمان بهداشت جهانی (WHO)، یک سازمان تخصصی سازمان ملل است که به سلامت و بهداشت عمومی بین‌المللی توجه دارد. این سازمان در ۷ آوریل ١٩٤٨ تأسیس شده و مقر آن در ژنو، سوئیس است. سازمان بهداشت جهانی به عنوان مرجع هماهنگ کننده بهداشت عمومی در جهان، فرصتی بی نظیر برای ارائه راهنمایی، ایجاد ظرفیت علمی، شکل دادن برنامه‌های تحقیقاتی و مشارکت ذینفعان در بهبود پایه اخلاقی برای استفاده از داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی در بهداشت عمومی دارد.

تدوین رهنمودهای جهانی برای کشورهای عضو نیز به تجزیه و تحلیل شکاف دانش و تعیین اولویت‌های تحقیق برای رفع این شکاف‌ها نیاز دارد. لذا این سازمان جهانی باید در صدر زمینه‌های علمی جدید در سلامت مانند داده‌های بزرگ و هوش مصنوعی باشد تا اطمینان حاصل کند که سلامت جهانی توسط مرزهای جدید علمی تقویت می‌شود.

بدین منظور سازمان مذکور از همکاری متخصصین برجسته بین‌المللی استفاده می‌کند. در این راستا اخیرا، دکتر حمیدرضا ربیعی، استاد تمام گروه هوش مصنوعی دانشکده مهندسی کامپیوتر و رئیس پژوهشکده فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه شریف، توسط محقق ارشد (Chief Scientist) سازمان بهداشت جهانی (WHO) به عنوان عضو متخصص در کاربردهای هوش مصنوعی در حوزه سلامت الکترونیک انتخاب شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026528

وب گردی

وب گردی