بخش خصوصی خدمات آزمایشگاهی را توسعه می‌دهد

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با تاکید بر توانایی کمک بخش خصوصی به توسعه و تنوع خدمات آزمایشگاهی گفت: این معاونت بر اساس ارزیابی‌های دوره‌ای و رتبه آزمایشگاه‌ها در راستای رفع کمبودها و توسعه و تجهیز آزمایشگاه‌ها حمایت‌هایی ارائه می‌دهد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، رضا اسدی‌فرد مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری با اشاره به حمایت ویژه از حضور بخش خصوصی و تأثیرگذاری آن در توسعه خدمات آزمایشگاهی گفت: بخش خصوصی یکی از بخش‌هایی است که می‌تواند به توسعه و تنوع خدمات آزمایشگاهی کشور کمک کند.

وی افزود: اگر بخش خصوصی، آزمایشگاهی راه‌اندازی می‌کند، بیشتر به دنبال کسب درآمد است، به همین جهت بهره‌وری آن‎ها نسبت به آزمایشگاه‌های بخش دولتی بهتر است.

اسدی فرد تصریح کرد: آزمایشگاه‌های عضو شبکه باید به همه محققان و صنایعی که به آن‌ها مراجعه می‌کنند با رعایت استاندارد خدمات مناسب ارائه کنند.

به گفته وی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بر اساس ارزیابی‌های دوره‌ای و رتبه آزمایشگاه‌ها حمایت‌هایی به منظور رفع خلاها و کمبودها و توسعه و تجهیز این آزمایشگاه‌ها ارائه می‌دهد.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استانداردسازی خدمات، خرید قطعات مصرفی و جانبی، تعمیر، نگهداری و کالیبراسیون دستگاه‌ها و غیره را سرفصل‌های حمایتی معاونت علمی عنوان کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026562

وب گردی

وب گردی