مجوز جذب دانشجوی غیر‌ایرانی برای واحد ارومیه صادر شده است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی خبر داد: مجوز جذب دانشجوی غیر‌ایرانی برای واحد ارومیه صادر شده است و در این راستا هیچ گونه محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه، محمود پوریوسف رئیس دانشگاه آزاد استان آذربایجان غربی در نشست خبری با اصحاب رسانه که صبح امروز در سالن جلسات واحد ارومیه برگزار شد با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی در راستای جذب دانشجویان غیرایرانی گام برمی‌دارد گفت: در این راستا، محدودیتی در جذب دانشجویان از کشور خاصی وجود ندارد و این دانشگاه آمادگی جذب دانشجو از تمامی کشورها را دارد.
پور یوسف درباره جذب دانشجویان خارجی افزود: مطابق تفاهم نامه بسته شده، رشته های واحد تهران جنوب برای دانشجویان غیر ایرانی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تشکیل می شود.
وی با اشاره به اینکه پایه تحولات دانشگاه آزاد اسلامی تحولات فرهنگی در کنار سایر امورات آموزشی و پژوهشی و سرمایه گذاری است گفت: این دانشگاه در شرایط کنونی روز به روز در حال تکامل است و علاوه بر این، وارد حل مشکلات اساسی منطقه و کشور شده و با توجه به پتانسیل های موجود در این زمینه ورود کرده است.

پوریوسف با بیان اینکه برخی از رشته ها تا مقطع دکتری احیا شده و برخی نیز در مقطع کارشناسی به رشته های دانشگاه افزوده شده‌اند تصریح کرد: رشته مامایی در مقطع کارشناسی ناپیوسته به‌زودی به رشته محل های دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه اضافه می شود.


این مقام دانشگاهی ادامه داد: در راستای پایش رشته محل ها در سطح استان و کشور توسط سازمان مرکزی با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی استان برای برخی از رشته ها که در سایر استان ها و واحد ها وجود دارد ولی در این واحد نیست، امکان جابجایی فراهم شده است.
وی با اشاره به فعال سازی پردیس علوم تحقیقات آذربایجان غربی به مرکزیت واحد ارومیه خاطرنشان کرد: با فعال سازی این پردیس در تمامی رشته های موجود در واحد علوم وتحقیقات تهران می توانیم دانشجو جذب کنیم.
پوریوسف با تاکید بر اینکه بیش ترین نسبت اعضای هیئت علمی به تعداد دانشجو در استان متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی است عنوان کرد: برخی از موسسات غیرانتفاعی که حتی یک عضو هیئت علمی ندارند، به دنبال رقابت با دانشگاه آزاد اسلامی هستند و با بی‌اخلاقی، از طریق تبلیغات خانواده‌های داوطلبان را فریب می‌دهند.
وی با اشاره به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر استفاده از پتانسیل و ظرفیت های جوانان در ساختار دانشگاه گفت: به زودی جذب اعضای هیئت علمی آغاز و در این فرآیند از ظرفیت جوانان استفاده می شود.

ثبت نام بدون آزمون دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است
در ادامه جعفر نجف پور معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی واحد ارومیه نیز در این نشست خبری با اشاره به آغاز ثبت نام بدون آزمون دانشگاه گفت: علاقه‌مندان می توانند با مراجعه به سایت سازمان سنجش برای ترم جدید ثبت نام کنند.
جعفر نجف پور افزود: در حال حاضر تعداد 12 هزار دانشجو در واحد ارومیه و 31 هزار دانشجو در کل واحد های استان آذربایجان غربی در حال تحصیل هستند.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: در حال حاضر مرکز هدایت تحصیلی و مشاوره رایگان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه تاسیس شده است و داوطلبان با مراجعه به دانشگاه می توانند از این ظرفیت استفاده کنند.

نگاه دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها فراجناحی است


در ادامه مراسم سیدکاظم یکانی معاون فرهنگی و دانشجویی واحد ارومیه با تاکید بر اینکه دانشگاه آزاد اسلامی در همه زمینه ها نگرش فراجناحی و مستقل دارد عنوان کرد: تمامی تشکل ها از هرجناحی در چارچوب قانون می توانند در این دانشگاه فعالیت کنند.
سیدکاظم یکانی افزود: باتوجه به اینکه امسال در سال انتخابات قرار داریم این دانشگاه هیچ گونه ورودی در عرصه انتخابات و فعالیت برای جناح خاصی نخواهد داشت.
وی با اشاره به اهم فعالیت های فرهنگی دانشکاه آزاد اسلامی گفت: در حوزه دانشجویان جدیدالورود اعزام دانشجویان به مشهد مقدس در بازه زمانی مهر تا پایان آبان ماه صورت می گیرد.
وی با بیان اینکه در سال گذشته 3 کانون فرهنگی در واحد ارومیه تشکیل شده است گفت: در سال جاری نیز 3 کانون فرهنگی جدید ایجاد می شود و دانشجویان در زمینه های مختلف می توانند در این کانون های فرهنگی فعالیت داشته باشند.
این مقام دانشگاهی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر کرسی های آزاد اندیشی تصریح کرد: سال تحصیلی گذشته کرسی های مختلفی در این دانشگاه برگزار شد و امسال نیز کرسی آزاد اندیشی استادان برای نخستین بار در این واحد برگزار می شود.
وی با تاکید بر اینکه پیشرفت عدالت محور در صدر اهداف دانشگاه آزاد اسلامی است افزود: بودجه مناسبی برای تشکل های دانشجویی و فعالیت‌های فرهنگی در این دانشگاه در نظر گرفته شده است.


معاون پژوهش دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه در این نشست افزود: پایان‌نامه‌های ارشد و دکتری دانشگاه آزاد اسلامی به موضوعات احیای دریاچه ارومیه و اقتصاد مرزی سوق داده می شود.
مهدی زواری گفت: با توجه به اهمیت موضوع دریاچه ارومیه و شرایط مرزی این استان موضوعات پایان‌نامه‌ها برای حل مشکلات بومی محلی اختصاص داده می شود.
وی تصریح کرد: از سال ۹۸ اصالت‌سنجی پایان‌نامه‌ها صورت گرفته تا پایان‌نامه‌های کپی شده در این دانشگاه ارائه نشود.
این دانشگاه ارتباط تنگاتنگی با سایر نهاد‌ها در مورد طرح های مختلف دارد و برگزاری تورهای علمی برای استادان این دانشگاه یکی دیگر از اقدامات مهم دانشگاه آزاد در راستای گسترش ارتباط علم با صنعت بوده است.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026563

وب گردی

وب گردی