طلا درجهان گران شد/تشدید ترس از رکود

پس از اجرایی شدن تعرفه‌های متقابل آمریکا و چین علیه یکدیگر، قیمت طلا در جهان افزایش یافت و هر اونس 1523.86 دلار فروخته شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز و به نقل از رویترز، پس از اجرایی شدن تعرفه‌های متقابل آمریکا و چین علیه یکدیگر که جنگ تجاری را تشدید کرد و بر نگرانی در مورد رکود در رشد اقتصادی جهان افزود، قیمت طلا در بازارهای جهانی بالا رفت.

آمریکا اجرای تعرفه 15 درصدی بر انواعی از کالاهای چینی از جمله انواع کفش، ساعت‌های هوشمند و تلویزیون‌های مسطح را از روز یک شنبه آغاز کرد و چین نیز تعرفه‌های جدیدی بر نفت خام آمریکا اعمال کرد.

هر اونس طلا با 3.48 دلار افزایش 1523.86 دلار فروخته شد. طلا روز گذشته به 1517.11 دلار، کمترین میزان یک هفته گذشته کاهش یافته بود.

دنیل هاینس، تحلیلگر ای ان زد گفت: «واقعیت این است که جنگ تجاری با اجرای تعرفه های جدید در آخر هفته گذشته، امروز صبح احساس عدم خطرپذیری را در بازار را حفظ کرد.»

تشدید جنگ تجاری میان دو اقتصاد بزرگ جهان ، نگرانی‌ها در رکود رشد اقتصادی جهانی را شدت داده و سبب شده است تا طلا بیش از 100 دلار در ماه آگوست گران شود.

ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه‌گذاری طلا در جهان در روز جمعه 0.23 درصد کاهش یافت و به 878.31 تن رسید. با این حال، حجم ذخایر این صندوق حدود 12 درصد تاکنون در سال جاری افزایش یافته است.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 1026567

وب گردی

وب گردی