مراسم معارفه مدیران کل معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد

مراسم معارفه پنج تن از مدیران کل حوزه معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دهقانی فیروزآبادی برگزار شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مراسم تکریم پیام نجفی مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری و حامد افشاری مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری‌سازی و معارفه سیداحسان شیرانگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه‌گذاری دانش بنیان، سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان، قباد بهزادی‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد، حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت و وحید ضرغامی سرپرست اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی با حضور روح‌الله دهقانی فیروزآبادی معاون فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

در این جلسه سیداحسان شیرانگی سرپرست اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: تلاش ما در این اداره کل، حمایت از ایده هایی است که به محصولات ارزشمند تبدیل خواهد شد و جنبه دانشی دارند.

وی با بیان اینکه به دنبال ایجاد رویکرد حل مسئله در اداره کل اقتصاد دانش بنیان و توسعه سرمایه گذاری دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی هستیم، گفت: در این راستا با توجه به نیازی که در صنعت وجود دارد و با استفاده از ظرفیت های بالای دانشگاهی، سعی خواهد شد تحولی خوب در مجموعه دانش بنیان دانشگاه ایجاد شود.

در ادامه، سیدمحمدجواد صدری مهر سرپرست اداره کل امور پارک علم و فناوری و شرکت های دانش بنیان دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه حضور در معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه، مصداق بارز بودن در مکانی درست و در زمانی درست است، گفت: با توجه به شرایط سخت اقتصادی که در کشور وجود دارد، تمام سعی ما در این اداره کل، انجام وظیفه ملی برای کمک به بهبود اوضاع دانشگاه و کشور است که امیدوارم بتوانیم نقش‌آفرینی درستی در این حوزه داشته باشیم.

هر روز در دانشگاه تحولی جدید و ایده ای نوآورانه‌ در حال اجراست

وی خاطرنشان کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی هر روز تحولی جدید و ایده ای نوآورانه‌ در حال اجراست. این تحولات نویدبخش آینده‌ای درخشان است.

همچنین قباد بهزادی‌پور سرپرست اداره کل امور کارآفرینی و مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه برنامه اصلی در این اداره کل، کارآفرینی در مراکز رشد به صورت دانش بنیان و غیر دانش بنیان است، تصریح کرد: سعی خواهیم کرد مراکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی را مأموریت‌محور و در راستای مأموریت های سراهای نوآوری دانشگاه ایجاد کنیم.

بهزادی‌پور تأکید کرد: با برنامه‌ریزی های صورت‌گرفته، ترتیبی اتخاذ خواهد شد تا مراکز رشد در دانشگاه آزاد اسلامی فعال‌تر عمل کنند.

در ادامه این جلسه، حامد معیری کاشانی سرپرست اداره کل ایجاد توسعه آموزش های فناوری و خلاقیت دانشگاه آزاد اسلامی، با تأکید بر لزوم اتخاذ سازوکاری برای ترغیب داوطلبان به حضور در دانشگاه آزاد اسلامی، گفت: اگر این سازوکار اتخاذ شود، دانشگاه آزاد اسلامی علاوه بر درآمدهای غیرشهریه‌ای، به درآمدهای شهریه‌ای بالایی نیز دست خواهد یافت. امیدواریم بتوانیم در این حوزه نقش‌‌آفرین باشیم.

لزوم تحول دانشگاه به سمت دانشگاهی با رسالت اجتماعی

وحید ضرغامی سرپرست اداره کل سیاست‌گذاری و نظارت راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر لزوم تحول دانشگاه به سمت دانشگاهی که رسالت اجتماعی داشته باشد و نیازهای جامعه را با نگاه علمی حل کند، اظهار داشت: این موضوع یک نیاز اصلی است و باید در دانشگاه با تلاش بی‌وقفه برای رسیدن به این هدف فعالیت کرد.

پیام نجفی مدیرکل سابق دانش بنیان و سرمایه گذاری دانشگاه آزاد اسلامی، که با حکمی از سوی دهقانی فیروزآبادی به عنوان مشاور عالی معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی منصوب شده، در این جلسه برای مدیران جدیدالانتصاب معاونت فناوری، تحقیقات و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی آرزوی توفیق کرد.

در پایان، حامد افشاری مدیرکل سابق کارآفرینی و تجاری‌سازی دانشگاه آزاد اسلامی با تأکید بر اهمیت حوزه پژوهش و فناوری در دانشگاه، گفت: فناوری باید با صنعت گره بخورد تا موفقیت بیشتری داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: با برنامه‌ریزی لازم و ایجاد انگیزه برای فعالان این حوزه، مسیر موفقیت در پژوهش و فناوری دانشگاه هموارتر خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026588

وب گردی

وب گردی