دبیرخانه طراحی iso در واحد گنبد کاووس راه‌اندازی می‌شود/ صنعت برای ارتباط با دانشگاه تمایل ندارد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس گفت: پیگیری‌های استقرار دفتری تحت عنوان دبیرخانه طراحی iso برای فعالیت در حوزه صنعت توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس در دستور کار قرار گرفته است.

احمد محرابیان رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت های انجام شده در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: همکاری هایی با اداره صنعت، معدن و تجارت استان گلستان جهت برگزاری دوره های علمی و انعقاد تفاهم نامه با اتاق بازرگانی استان در زمینه برگزاری دوره های آموزشی و توانمندی های دانشجویان انجام شده است.

وی افزود: همکاری‌هایی نیز با اداره استاندارد استان در زمینه تدوین و طراحی، ایجاد دفتر نظام پرستاری در دانشگاه، تفاهم نامه برای همکاری با گروه صنعتی سما و دانشگاه علوم پزشکی از دیگر فعالیت های دانشگاه آزاداسلامی واحد گنبد کاووس است.

محرابیان با اشاره به فعالیت های گسترده دانشگاه آزاد واحد گنبد کاووس در زمینه ارتباط با صنعت تشریح کرد: علاوه بر فعالیت های انجام شده در زمینه ارتباط دانشگاه با صنعت؛ می توان به انعقاد قرارداد هایی در زمینه برگزاری دوره های نظام مهندسی و طرح های برون دانشگاهی مانند همکاری با شرکت زغال سنگ البرز شرقی هم اشاره کرد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس با بیان وجود مشکلات بسیار در ارتباط دانشگاه با صنعت اظهار کرد: مشکلات زیادی در این زمینه وجود دارد که عدم تمایل صنعت به برقراری ارتباط با دانشگاه را می توان نام برد. برای بهبود این ارتباط باید از طرح های ارتباطی بیشتری استفاده کرد به گونه ای که دانشگاه نتایج آن را لمس کند و تحقق این امر نیازمند زمان و همکاری های بیشتر است.

وی گفت: پیگیری‌های استقرار دفتری تحت عنوان دبیرخانه طراحی ایزو برای فعالیت در حوزه صنعت توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس در دستور کار قرار گرفته است.

محرابیان درباره ظرفیت دانشگاه در زمینه رشته های علوم پایه تشریح کرد: در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس، رشته شیمی را داریم که یکی از قوی ترین دپارتمان های شرق استان است و در حال حاضر پذیرش دانشجو در این رشته انجام می شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس تصریح کرد: دانشگاه آزاد اسلامی گنبد کاووس نه تنها در زمینه صنعت با مجموعه صنعتی سما همکاری داشته، بلکه برای تقویت توانمندی های دانشجویان و اشتغال آن ها با این مجموعه صنعتی تفاهم‌نامه‌هایی را انعقاد کرده است.

وی با اشاره به روند تأمین هزینه های دانشگاه از طریق درآمد های غیرشهریه ای گفت: بخشی از درآمد های غیر شهریه ای دانشگاه از طریق سالن های آمفی تئاتر، برگزاری دوره های نظام مهندسی، دوره های آموزشی برای بهیارها و دوره های مربی و داوری برای ورزشکاران، تأمین می شود.

محرابیان افزود: در بحث درآمد های غیر شهریه ای، دانشگاه براساس تعهد تکلیفی تعیین شده اقداماتی انجام داده است. امسال بر اساس این تعهد تکلیفی 10‌درصد درآمدهای دانشگاه از طریق درآمد‌های غیر شهریه‌ای تأمین شده است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گنبد کاووس در پایان از ظرفیت های مناسب دانشگاه در زمینه طرح پایش خبر داد و گفت: متأسفانه هنوز طرح پایش به دانشگاه آزاد واحد گنبد کاووس ابلاغ نشده است؛ ولی با توجه به ظرفیت های مناسب موجود در دانشگاه می توانیم در این طرح موفق باشیم. لازم به ذکر است در زمینه طراحی و تدوین استاندارد‌های ایزو TC220 و TC270 قرار داد هایی امضا و فعالیت هایی در این زمینه انجام شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026598

وب گردی

وب گردی