واکنش رئیس دانشگاه‌ پیام‌نور به کلاهبرداری مؤسسات غیرمجاز

رئیس دانشگاه پیام‌نور از پیگیری و برخورد با مراکز بدون مجوزی خبر داد که باهزینه‌های چند میلیونی اقدام به پذیرش دانشجو کرده‌اند.

محمدرضا زمانی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به مراکز غیرقانونی که با هزینه‌های 10 میلیونی تحت عنوان دانشگاه پیام‌نور دانشجو پذیرش می‌کنند، اظهار کرد: دانشگاه پیام‌نور با هیچ مؤسسه‌ای خارج از دانشگاه قرارداد رسمی ندارد، بنابراین هیچ کدام از این مؤسسات زیر مجموعه دانشگاه پیام‌نور فعالیت نمی‌کنند.

وی ادامه داد: از داوطلبان دانشگاه پیام‌نور خواستاریم با روابط عمومی‌ واحدهای این دانشگاه، تماس حاصل کنند و درباره مراکز راستی‌آزمایی‌های لازم را انجام دهند.

به گفته زمانی؛ این مؤسسات به دانشجویان وعده‌های دروغین می‌دهند،‌ به‌همین منظور داوطلبان باید پیش از مراجعه به مراکز غیرقانونی، به دانشگاه پیام‌نور مراجعه و راهنمایی‌‌های لازم را دریافت کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نور گفت: مسائل مربوط به مراکزی که با اسم دانشگاه پیام‌نور بدون مجوز اقدام به جذب دانشجو کرده‌اند در بخش حقوقی دانشگاه در حال پیگیری است، این مراکز باید برای اقدامات غیرقانونی خود، پاسخگو باشند.

زمانی در پاسخ به این سؤال که تا چه میزان پایان‌نامه‌های دانشجویان در راستای حل مسائل جامعه تدوین شده است،‌ گفت: پایان‌نامه‌ها از 2 وجه مشخص برخوردار هستند، برخی از پایان‌نامه در لبه مرز دانش حرکت می‌کنند، چنین مواردی ممکن است در بازه زمانی کوتاه مدت به حل مسائل اجتماعی ختم نشود.

وی بیان کرد: برخی دیگر از پایان‌نامه‌های دانشجویان نیز قابلیت کاربردی شدن دارد. بخش عظیمی از تحصیلات تکمیلی دانشجویان دانشگاه پیام نور در زمینه علوم انسانی است، در این راستا دانشجویان می‌توانند در بخش اجتماعی و مشکلات جامعه متمرکز شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026621

وب گردی

وب گردی