تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق نوآوری و شکوفایی و سازمان اوقاف و امور خیریه به امضا رسید

دانشگاه آزاد اسلامی، صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و سازمان اوقاف و امور خیریه، تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، علی وحدت رئیس هیئت عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری و حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه صبح امروز تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

این تفاهم‌نامه در راستای نیل به اهداف سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران و سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، دستیابی به امنیت کامل غذایی و خودکفایی در زنجیره تولید در کشاورزی و هم‌افزایی و تعامل در جهت رشد علم و فناوری در کشور با بهره‌مندی از ظرفیت متقابل علم، فناوری و وقف به امضا رسید.

راه‌انداز کارخانه تولید بذر اصلاح‌شده صیفی‌جات که مراحل تحقیق، توسعه و بازاریابی آن طی 10 سال گذشته توسط دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده، یکی از پیشنهادات مطرح‌شده از سوی این دانشگاه در متن تفاهم‌نامه، بود که قرار است این کارخانه طی 5 سال و در سه مرحله، از ظرفیت 200 میلیون بذر در سال نخست، به یک میلیارد بذر در مرحله دوم و درنهایت به 5 میلیارد بذر در مرحله سوم برسد.

ایجاد سالانه پنج رقم بذر جدید برای ارتقای کیفیت بذر رایج از جهت سازگاری با عوامل اقلیمی، مقاوم به آفات و بیماری‌های گیاهی و افزایش عملکرد در واحد سطح کشت، توسعه فضاهای فیزیکی آزمایشگاهی و تحقیق و توسعه تولید بذر در کشور، حمایت از جریان تولید فناوری بذر با به اشتراک گذاشتن ظرفیت‌های طرفین و تشکیل کارگروه تخصصی متشکل از نمایندگان سه طرف درخصوص اجرایی کردن مفاد تفاهم‌نامه و... ازجمله اهداف انعقاد این تفاهم‌نامه همکاری سه‌جانبه است.

براساس این تفاهم‌نامه که 5 سال اعتبار دارد، دانشگاه آزاد اسلامی عهده‌دار مدیریت تولید دانش و توسعه فناوری، سازمان اوقات و امور خیریه متولی حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و تولیدکنندگان فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری نیز مسئولیت تأمین نیازهای مالی متناسب با مراحل توسعه تفاهم‌نامه در چارچوب ضوابط و مقررات، است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026649

وب گردی

وب گردی