کارخانه تولید بذر اصلاح‌شده صیفی‌جات به همت دانشگاه آزاد ایجاد می شود

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی گفت: خوشبختانه در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات عملی خوبی در حوزه تولید بذر صورت گرفته است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی خاموشی رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه در جلسه انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی و صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست‌جمهوری که صبح امروز در حاشیه نمایشگاه فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌های صنعت غذایی برگزار شد، گفت: با وجود تحریم‌ها، تولید محصولات کشاورزی در کشور با مشکلات زیادی مواجه شده و سازمان‌‌ها و نهادها باید کمک کنند تا وابستگی خارجی در حوزه بذر کشاورزی قطع شود.

وی ادامه داد: تحریم فرصت خوبی است که دانشگاه‌ها به صورت جهادی وارد میدان شوند. خوشبختانه در دانشگاه‌های کشور به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی اقدامات عملی خوبی در حوزه تولید بذر صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام والمسلمین خاموشی با بیان اینکه سازمان اوقاف در حوزه توسعه بذر، کشت بافت و تولید نشا با شرکت‌های دانش بنیان فعالیت دارد، گفت: ایجاد کارخانه تولید بذر اصلاح‌شده صیفی‌جات پیشنهادی از طرف دانشگاه آزاد اسلامی بود که مراحل تحقیق، توسعه و بازاریابی آن در 10 سال گذشته در این دانشگاه صورت گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری کلان در حوزه‌های مورد نیاز جامعه از اهمیت بالایی برخوردار است. زنجیره ارزشمندی در کشور در حال توسعه است. رفع تحریم‌ها، ایجاد اشتغال، ارز ورزی، خودکفایی و قطع وابستگی از جمله اهداف مهم کشور است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه کشور در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی به صورت آزمایشی در استان اصفهان دستاوردهای خوبی در حوزه تولید بذر داشته که اکنون به مرحله تجاری‌سازی رسیده است. بذر یک کالای استراتژیک است که امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه ثمرات خوبی برای کشور به همراه داشته باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026651

وب گردی

وب گردی