سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان راه اندازی می‌شود/ تأسیس دفتر برگزاری دوره‌های درآمدزا و مهارتی

با فراهم شدن زیرساخت های لازم و بسترهای ضروری، در آینده ای نزدیک، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی همدان، منصور اسماعیل پور معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان در گفتگوی اختصاصی، تحول دانشگاهها از نگاه آموزشی صرف به دانشگاههای ثروت آفرین را امری ضروری دانست و بیان داشت: ایده ی بدیع راه اندازی سراهای نوآوری که در دانشگاه آزاد اسلامی شکل گرفت و به سراسر کشور تسری یافت، بر تبدیل دانش و پژوهش به ثروت تمرکز دارد.

اسماعیل پور افزود: سراهای نوآوری بر بستر حاصل خیز مراکز رشد، شرکت های دانش بنیان، دفاتر ارتباط باصنعت، پارک های علم و فناوری، شتابدهنده ها، سکوهای فناور، سرمایه گذاران و بازار شکل می گیرد و هدف اصلی آن تبدیل یک ایده به محصولی تجاری سازی شده و در راستای نیازهای مردم است.

وی سراهای نوآوری را در افقی فراتر، یعنی شناسایی نیاز بازار و جامعه ارزیابی و تشریح کرد: از منظری وسیعتر، سراهای نوآوری نیاز جامعه و مخاطب را واکاوی و شناسایی می نمایند و سفارش تحقیقات، پایان نامه ها و پژوهشها را همسو با تقاضای بازار و همراستا با اهداف صنعت، جهت دهی می کنند و تحقیقات تقاضا محور را متولد می سازند.

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه آزاد اسلامی همدان به بستر کاملا مناسب در دانشگاه آزاد اسلامی استان همدان اشاره و ابراز داشت: در دانشگاه آزاد اسلامی همدان، مراکز رشد و شتابدهنده ها کاملا فعال است و سکوی فناور واحد همدان به زودی راه اندازی شده و از این طریق بستر مناسب شکل گیری سرای نوآوری در استان فراهم می شود.

وی از فعالیت مراکز تحقیقاتی نظیر لارو استریل و خانه های پیش ساخته تاشو در ملایر و کیت سلامت و حرکات اصلاحی در همدان خبر داد و تاکید کرد: با توجه به فراهم شدن زیرساخت های لازم و بسترهای ضروری، در آینده ای نزدیک، سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی در استان همدان راه اندازی می شود.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی همدان به فعالیت های دانشگاه آزاد اسلامی همدان در حوزه مهارت افزایی نیز اشاره و تشریح کرد: با توجه به توانمندی و ظرفیت بالای دانشگاه آزاد اسلامی همدان، تلاش می کنیم حوزه آموزشهای مهارتی و مهارت افزایی را در میان دانشجویان دانشگاه و داوطلبان غیردانشجو، بسط دهیم.

اسماعیل‌پور متذکر شد: مجوزهای مختلفی از طرف سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی اخذ و به واحدها تفویض اختیار شده است که براساس آنها می‌توانیم دوره‌های مهارتی را با کدها و آزمون‌های منطبق بر سرفصل برگزار کنیم تا سازمان‌های مختلف از ثمرات آن منتفع شوند.

وی از راه‌اندازی دفتر برگزاری دوره‌های درآمدزا و مهارتی در معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد همدان خبر داد و تصریح کرد: این دفتر در راستای هماهنگی با ادارات و صنوف مختلف همدان آغاز به فعالیت کرده است و مباحث مهارت‌افزایی و هماهنگی با اصناف، کارخانه‌ها، صنایع و بخش خدمات را پیگیری می‌کند که با کارخانه‌ها و ادارات مختلف تفاهم‌نامه و قرارداد امضا کرده‌ایم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026688

وب گردی

وب گردی