سخنان دوپهلوی رئیس‌جمهور درباره مذاکره به نفع کشور نبود

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه اظهارات دوپهلوی روحانی درخصوص مذاکره با آمریکا به نفع کشور نبود، گفت: سخنان مقامات کشور نباید در دشمن طمع ایجاد کند.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز ، علاءالدین بروجردی در خصوص اظهارات اخیر رئیس جمهور پیرامون مذاکره، گفت: در سیاست خارجی، جمهوری اسلامی باید صریح و شفاف با دنیا صحبت کند. هرگونه سخنانی که دو پهلو بوده و شبهه ایجاد کند اشتباه است و به نفع جمهوری اسلامی نیست. ما قطعا با آمریکا مذاکره نخواهیم داشت.

نماینده مردم بروجرد در مجلس گفت: مذاکره با هدف توافق انجام میشود این در حالی است که ما با آمریکایی‌ها در مجموعه ۱+۵ توافق کردیم اما آمریکا نقض عهد کرد. لذا مذاکره مجدد منطق ندارد و با یک نظام پیمان‌شکن و غیرقابل اعتماد نمی‌توان مذاکره کرد اما باب مذاکره ایران با کشورهای منطقه، همسایگان و اروپا باز است؛ این یک سیاست دائمی است که از اول پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان یک محور مهم در سیاست خارجی دنبال می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اظهارات دوپهلوی رئیس‌جمهور درخصوص مذاکره با آمریکا چه هزینه‌ای برای کشور داشت، گفت: اظهارات رئیس‌جمهور این تصور را ایجاد کرد که ایران آمادگی مذاکره با آمریکا را دارد اما جمهوری اسلامی به دلیل غیرقابل اعتماد بودن آمریکا و پیمان‌شکنی این کشور هیچ مذاکره‌ای نخواهد داشت؛ این موضوع باید به صراحت اعلام شود البته آقای رئیس‌جمهور این موضع را چندین بار اعلام کرد.

وی تصریح کرد: هیچ دلیلی ندارد سخنانی از طرف مقامات جمهوری اسلامی مطرح شود که این طمع را در دشمنان ایجاد کند که جمهوری اسلامی آماده مذاکره با آمریکای عهدشکن و دشمن شماره یک ایران است.

بروجردی درپاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه مجلس شورای اسلامی چه موضع گیری را در قبال اظهارات رئیس‌جمهور خواهد داشت، گفت: این اظهارات پدیده جدیدی نیست، بارها چنین اظهارات مطرح شده است، آنچه همه دنیا می‌دانند این است که طبق قانون اساسی سیاستگذار کلان نظام و تعیین کننده خط مشی جمهوری اسلامی مقام معظم رهبری است و ایشان هم به طور روشن و صریح در مورد مذاکره با آمریکا اعلام موضع کرده‌اند و دنیا هم برای موضع گیری مقام معظم رهبری به عنوان مسئول سیاستگذاری های کلان نظام جمهوری اسلامی اعتبار قائل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه آیا با وزیر امور خارجه یا دبیر شورای عالی امنیت ملی در مورد این موضع گیری رئیس جمهور صحبت کرده اید، گفت: صحبت های رئیس جمهور دوپهلو بود، وی به صراحت اعلام نکرد که با آمریکا مذاکره می‌کنیم به نظر من بیان این صحبت های دوپهلو مناسب نبود. رئیس‌جمهور باید به صراحت اعلام کند ما با آمریکا هیچ گونه مذاکره‌ای نخواهیم داشت.

مهر

کد خبر: 1026710

وب گردی

وب گردی