نتایج کنکور ارشد تا ۱٧ شهریور اعلام می‌شود

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: نتیجه نهایی کنکور سراسری ۲۵ شهریورماه و نتیجه آزمون کارشناسی ارشد نیز تا ۱۷ شهریورماه اعلام می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، ابراهیم خدایی با اشاره به اعلام نتایج آزمون کاردانی نظام جدید فنی و حرفه‌ای اظهار کرد: نتیجه آزمون‌های کاردانی به کارشناسی ناپیوسته و کاردانی نظام جدید فنی‌و‌حرفه‌ای پیش از تعطیلات تاسوعا و عاشورا اعلام می‌شود.

وی در مورد ظرفیت پذیرش آزمون سراسری تصریح کرد: نتیجه آزمون سراسری نیز ۲۵ شهریورماه اعلام می‌شود که براساس اعلام قبلی ۷۶۷ هزار نفر پذیرفته خواهند شد.

کنکور کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۹۸ در ۱۶ کد رشته صبح جمعه ۱۱ مردادماه در ۱۶۳ شهرستان و ۲۷۱ حوزه امتحانی برگزار شد و ۷۵ هزار و ۲۵۲ داوطلب در این آزمون شرکت کردند. ظرفیت پذیرش در این آزمون ۲۶۶ هزار نفر اعلام شده است.

همچنین کنکور کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیردولتی و غیر انتفاعی صبح جمعه ۱۱ مردادماه جاری در ۹ کد رشته برگزار شد. برای این آزمون تعداد ۸۵ هزار و ۴۷۳ داوطلب ثبت نام کردند.

کنکور کارشناسی ارشد سال ۹۸ به همراه بیست و چهارمین المپیاد علمی دانشجویی کشور، ۲۳ و ۲۴ خرداد امسال در ۷۷ شهر و با رقابت ۶۱۴ هزار و ۶۵۳ داوطلب برگزار شد. ظرفیت پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد بدون احتساب دانشگاه آزاد اسلامی ۱۶۰ هزار و ۸۱۷ نفر در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026715

وب گردی

وب گردی