عرضه دستگاه‌های دارای USB4 از سال آینده

انجمن پیاده سازان USB اعلام کرد که احتمالا در سال آینده اولین محصولات USB4 عرضه خواهد شد.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، انجمن پیاده سازان USB اعلام کرد که این سازمان مشخصات فنی USB4 را نهایی کرده است. این مشخصات به‌زودی به طراحان، مهندسان و تولیدکنندگان ارائه می‌شود و می‌توان انتظار داشت که اولین محصولات USB4 در سال 2020 عرضه شود.

USB4 از همان فرم شکل USB-C استفاده می‌کند و با USB 3.2 ،USB 2.0 و Thunderbolt 3 سازگار خواهد بود. اتصال جدید به USB3 شبیه خواهد بود؛ زیرا از پروتکل‌های داده و نمایشگر پشتیبانی می‌کند. بنابراین مانیتورهای بیشتری علاوه بر پورت‌های HDMI، از اتصالات USB نیز برخوردار خواهند شد.

تاکنون دوگانگی بین USB3 و Thunderbolt 3 برای مصرف کنندگان ناامیدکننده بوده است. USB4 در اصل دو استاندارد را با هم ادغام و یک اتصال 40Gbps دو لاین ایجاد می‌کند که دانشمندان امیدوارند به یک ارتباط یکپارچه میان دستگاه‌ها و سیستم عامل‌ها تبدیل شود.

نرخ انتقال 40Gbps از طریق Thunderbolt 3 برای متخصصان خلاق و کاربران بسیار مفید بوده و امکان ویرایش ویدیو و انیمیشن را فراهم کرده است. همچنین امکان معرفی دسته‌بندی محصولات جدید مانند GPU های خارجی را فعال کرده است.

تاندربولت (Thunderbolt) یک رابط سخت‌افزاری است که اجازه اتصال دستگاه‌های جانبی به یک کامپیوتر را می‌دهد. تاندربولت ترکیب PCI Express و DisplayPort به یک سیگنال سریال است که همراه با جریان مستقیم برای اتصال برق است.

در گذشته برای ارتباط لوازم جانبی به رایانه از کابل‌ها و رابط‌های مختلفی استفاده می‌شد. به عنوان مثال برای اتصال پرینتر از Centronics printer ports یا برای اتصال موشواره و صفحه کلید از PS/۲ و بسیاری دیگر از انواع رابط‌ها بهره گرفته می‌شد. با ظهور USB تا حدودی این مشکل برطرف شد و این فناوری جایگزین بیشتر رابط‌های قدیمی شد؛ اما تقاضا برای پهنای باند بیشتر هر روز در حال افزایش بود و از این جهت رابط‌های eSATA و Display Port پا به میدان گذاشتند تا نیاز به پهنای باند بیشتر را فراهم کنند.

USB هر چند در نسل‌های بعدی خود پهنای باندش را افزایش داد؛ اما باز با محدودیت حجم انتقال روبه‌رو بود. این رابط نتوانست دنیای فناوری را به سمت یک رابط مشترک به سبب محدودیت در پهنای باند هدایت کند. نمایشگرها و شبکه‌های رایانه‌ای به حجم انتقال بیشتری نیاز داشتند. تعداد زیاد کابل‌ها نیز یکی دیگر از مشکلات بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026717

وب گردی

وب گردی