نخستین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح شد

در مراسمی با حضور معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد نخستین سرای نوآوری دانشگاه آزاد در واحد گرگان افتتاح شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از گرگان در مراسم افتتاحیه نخستین سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی حجت الاسلام سیدعلی طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرگان با اشاره به تاکیدات دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر اینکه این دانشگاه به طور جدی با ورود به مسایل و چالش های مهم کشوری و منطقه ای نقش بسزایی در رفع مشکلات و حل مسایل جامعه داشته باشد گفت: علاوه بر حل مسئله محوری اولویت اصلی دانشگاه آزاد ایجاد اشتغال پایدار برای دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی است و تغییر ساختار و پوست اندازی دانشگاه آزاد از یک دانشگاه صرفاً آموزشی و پژوهشی به یک دانشگاه دارای سراها و واحدهای نوآوری ضرورت دارد.

وی گفت: تفاوت سراهای نوآوری با دانشگاه فعلی در جنس آموزش است. آموزش در سرای نوآوری از نوع فناورانه و عملی است و بجای فارغ التحصیل کردن دانشمند دارای مدرک علمی، یک فناور خلاق، توانمند و دارای مهارت تحویل جامعه می‌دهد.

طاهری افزود: سرای نوآوری خود یک واحد دانشگاهی است که بجای دانشجو، فناورجو و بجای دانشکده، فناورکده دارد. سرای نوآوری مجموعه‌ای از باشگاه پژوهشگران جوان، مراکز رشد و پارکهای علم و فناوری است که ماموریتش ایجاد اکوسیستمی برای فعالیتهای اقتصاد دانش بنیان است. چرا که سرمایه‌گذاران تنها در آن دسته از پروژه های بزرگ ریسک سرمایه‌گذاری را می‌پذیرند که دارای نوآوری بوده و توان ایجاد رقابتهای تجاری را در بازار فروش محصولات داشته باشند.

روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی که مهمان ویژه این مراسم بود از ظرفیت های فناوری و آزمایشگاهی این سرا بازدید کرد و در پایان برای رسیدن این سرای دانشگاهی به اهداف دانشگاه نسل سوم و چهارم آرزوی موفیت کرد.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026729

وب گردی

وب گردی