احیای رشته باستان شناسی با همکاری دانشگاه آزاد و اداره میراث فرهنگی

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان رامسرگفت: با تصویب رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تعامل و همکاری‌های این اداره با دانشگاه قطعا بیشتر خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز از رامسر، علیرضا یکرنگی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر در دیدار با سحرخیز سرپرست اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری رامسر گفت: صنعت گردشگری در کشورهای در حال توسعه به عنوان یکی از منابع اصلی درآمدهای غیر نفتی محسوب می شود. با توسعه فعالیت‌های گردشگری زمینه برای ایجاد اشتغال و حفظ آیین‌ها، آداب و رسوم سنتی فراهم شده و این امر برای شهرهای توریستی مثل رامسر بسیار مفید خواهد بود.

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر خاطر نشان کرد: این دانشگاه آمادگی لازم جهت همکاری با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در زمینه های پژوهشی و برگزاری سمینارها و کارگاه های آموزشی مرتبط را دارد.

یکرنگی در ادامه گفت: امیدواریم بتوانیم از حضور مدیر توانمند در راس اداره میراث فرهنگی شهرستان رامسر در معرفی رشته گردشگری در سطح شهرستان و استان و جذب دانشجو در این رشته همچنین راهنمایی دانشجویان به سمت علمی و عملی کردن رشته گردشگری در این شهرستان بهره مند شویم.

در ادامه سحرخیز سرپرست اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری رامسر ضمن ابراز خرسندی از تصویب رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: با تصویب رشته گردشگری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد رامسر تعامل و همکاری‌های این اداره با دانشگاه قطعا بیشتر خواهد شد.

وی افزود: دانشجویان می توانند در انجام پروژه های درسی از ظرفیت های موجود در روستاها و بناهای تاریخی اطراف شهر رامسر و همچنین بنای تاریخی کاخ موزه که مورد پسند و علاقه توریست های خارجی است استفاده نمایند.

سحرخیز همچنین در مورد رشته باستان شناسی گفت: متاسفانه رشته باستان شناسی در چند سال اخیر مورد استقبال قرار نگرفته و به نوعی منسوخ شده و ما می توانیم با همکاری یکدیگر این رشته را مجددا احیا کنیم.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026745

وب گردی

وب گردی