نوزادان متولد سزارین بیشتر مریض می شوند

مطالعه انجام شده در آلمان نشان داد نوزادان متولد سزارین در سال های بعدی در معرض خطرات بهداشتی بالاتری قرار دارند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، یک مطالعه انجام شده در آلمان نشان داد نوزادان متولد سزارین در معرض خطرات بهداشتی بالاتری قرار دارند. نتایج تحقیق که به سفارش شرکت بیمه تکمیلی «Die Techniker Krankenkasse» در برلین صورت گرفته است، منتشر شد. بر این اساس ، نوزادانی که با سزارین به دنیا می آیند 9 درصد بیشتر از نوزادانی که با زایمان طبیعی به دنیا می آیند دارای اختلال رشد خفیف و متوسط هستند. خطر برونشیت مزمن در نوزادانی که به واسطه سزارین متولد می شوند 10 درصد است و 16 درصد احتمال کمبود توجه و اختلال بیش فعالی دارند.

در این مطالعه وضعیت سلامت 39000 نوزاد متولد سال 2008 تا سن 8 سالگی مورد بررسی قرار گرفت. مشخص شد که خطر ابتلا به عفونت در بین نوزادان سزارین در 19 گروه بیماری مختلف که نوزادان در چند سال اول مکرراً در معرض آن بودند ، بیشتر بود. شش مورد از این بیماری ها اختلالات رشدی و رفتاری است.

« ینس باس » ، رئیس «Die Techniker Krankenkasse»، گفت که از زایمان سزارین باید جلوگیری شود مگر این که از نظر پزشکی برای منافع کودکان لازم باشد.

30.5 درصد کل زایمان ها در آلمان توسط سزارین انجام می شود. در کشورهای اروپای غربی این میزان 27 درصد است.

عمل سزارین یک نوع زایمان غیرطبیعی است که در آن نوزاد با ایجاد برشی در دیواره شکم و رحم مادر خارج می‌شود. در شرایط ویژه‌ای که زن باردار به دلایل پزشکی توانایی یک زایمان طبیعی را نداشته باشد از روش سزارین که نوعی عمل جراحی است استفاده می‌شود تا زایمان میسر گردد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026771

وب گردی

وب گردی