تماشای فیلم به سبک سینما از طریق خودرو

شرکت خودروسازی «فورد» امیدوار است در خودروهای خود یک پروژکتور تعبیه کند تا بتوان با استفاده از آن فیلم تماشا کرد.

به گزارش ایسکانیوز، شرکت فورد در اطلاعات منتشر شده از پتنت ثبت شده اخیر خود نوشته که قصد دارد در قسمت پایین درب صندوق عقب خودروهای خود یک دستگاه ویدئو پروژکتور نصب کند تا بتوان با استفاده از آن به تماشای فیلم نشست.

این سیستم زمانی روشن می‌شود که خودرو ثابت ایستاده است و می‌تواند در دیوار پشت سر وسیله نقلیه یک فیلم را نمایش دهد.

به این ترتیب مسافران خودرو قادر خواهند بود به هنگام پیک نیک و یا نشستن در اطراف ماشین، هر آنچه را که دوست دارند، در صفحه‌ای بزرگ تماشا کنند.

این امکان جدید می‌تواند برای شب‌ها به خصوص شب‌های تابستانی ایده‌آل باشد و در هر مکانی که با ماشین قابل دسترسی باشد، یک فضای مشابه با سینما را ایجاد کند.

پتنت شرکت فورد می‌تواند عملکرد دومی هم داشته باشد و برای تامین نورپردازی در فضای باز و بهبود نور هم استفاده شود.

گفتنی است هنوز عملکرد دقیق این سیستم به طور دقیق مشخص نیست، ولی بدون شک می‌تواند برای خانواده‌هایی که به هنگام غروب و یا شب به پیک‌نیک رفته‌اند، نور خوبی فراهم کند.

شرکت فورد برای توضیح پتنت خود نوشته که این سیستم زمانی فعال می‌شود که صندوق عقب خودرو باز شود و سپس نور پروژکتور به دیواری دورتر تابانده شود.

ثبت پتنت مذکور برای اولین بار در سال ۲۰۱۷ میلادی در آمریکا انجام شد.

شرکت‌های بزرگ از جمله تولیدکنندگان بزرگ خودرو سالیانه پتنت‌های گوناگونی ثبت می‌کنند که بسیاری از آن‌ها به مرحله تولید نمی‌رسند، ولی این شرکت‌ها حداقل برای مدتی نشان می‌دهند که ایده‌های خلاقانه‌ای دارند.

منبع:ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 1026789

وب گردی

وب گردی