فعالیت 130 مرکز تحقیقاتی در دانشگاه آزاد اسلامی/ حضور اعضای هیئت علمی در مراکز تحقیقاتی ساعت موظفی محسوب می‌شود

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حدود 130 مرکز تحقیقاتی و 12 پژوهشکده در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که رو به توسعه بوده و تقریبا در تمام مراکز استان‌‌‌ها وجود دارند.

بابک نگاهداری رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره جذب هیئت علمی پژوهشی و فناور در این دانشگاه گفت: با توجه به برنامه‌‌‌‌ریزی که دانشگاه آزاد اسلامی در تقویت حوزه‌‌‌‌‌‌های پژوهش و فناوری دارد. در فاز اول این طرح ساعت موظف پژوهشی و فناوری را تعریف کردیم و شرایطی ایجاد شده که اعضای هیئت علمی دانشگاه، زمانی را که در مراکز تحقیقات و فناوری سپری می‌‌‌کنند جزو ساعت‌‌های موظفی آنها حساب شود.

وی در ادامه تشریح کرد: در فاز دوم این طرح، آیین‌‌نامه‌‌ای را تصویب کردیم تا هیئت علمی پژوهشی و فناوری جذب کنیم و از افراد برجسته‌‌‌‌ای که صاحب دانش و فناوری هستند بتوانیم به عنوان عضو هیئت علمی در سراهای نوآوری استفاده کنیم. این آیین‌‌نامه به زودی ابلاغ خواهد شد.

نگاهداری خاطرنشان کرد: عضو هیئت علمی پژوهشی فردی است که بتواند منابع مالی پژوهشی از سازما‌ن‌‌‌ها، موسسات و شرکت‌‌های خارج دانشگاه اخذ و در راستای رفع نیاز آنها تحقیق کند. این عضو هیئت علمی باید توانمندی انجام امور پژوهشی را داشته باشد و بتواند نتایج تحقیقات خود را در قالب مقالات معتبر علمی ارائه دهد.

رئیس پژوهشگاه و شبکه آزمایشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی درباره تفاوت حقوق و مزایای اعضای هیئت علمی پژوهشی و آموزشی گفت: حقوق و دستمزد و سایر مزایای افراد جذب شده به عنوان هیئت علمی پژوهشی مانند اعضای هیئت علمی آموزشی واحدها و براساس ضوابط و آیین‌نامه‌‌‌های آموزشی و پژوهشی دانشگاه محاسبه و از محل درآمدهای واحد پژوهشی یا سرای نوآوری پرداخت خواهد شد.

وی درباره ایجاد واحدهای پژوهشی در این دانشگاه تصریح کرد: در حال حاضر، واحدهای پژوهشی بسیاری در دانشگاه آزاد وجود دارد که در حال فعالیت هستند. حدود 130 مرکز تحقیقاتی و 12 پژوهشکده در دانشگاه آزاد اسلامی داریم که رو به توسعه بوده و تقریبا در تمام مراکز استان‌‌‌ها وجود دارند.

نگاهداری در پایان درباره نحوه عملکرد مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی که در سراسر کشور داریم در حوزه‌‌های مختلف نانو، کشاورزی و علوم‌‌پایه فعالیت دارند که با توجه به تجهیزات و امکانات پیشرفته و اعضای هیئت علمی توانمند در این مراکز، بسیاری از صنایع فعال در هر استان، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌‌هایی را برای بهره‌‌‌مندی از دانش دانشگاهیان با این مراکز منعقد کردند که علاوه بر تقویت ارتباط دانشگاه با صنعت، درآمدزایی مناسبی هم برای دانشگاه داشته است. در پایان سال فعالیت این مراکز مورد بررسی قرار می‌‌گیرد و مجوز مراکز تحقیقاتی که عملکرد قابل قبولی نداشته باشند لغو خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026808

وب گردی

وب گردی