راه‌اندازی رشته‌های مهندسی نفت و پلیمر در دانشگاه آزاد اسلامی تبریز

دبیر ستاد اجرایی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز از راه‌اندازی رشته مهندسی پلیمر و مهندسی نفت در مقطع کارشناسی این واحد دانشگاهی خبر داد.

سعید نامور دبیر ستاد اجرایی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز در تبریز از راه‌اندازی دو رشته جدید در مقطع کارشناسی در این واحد دانشگاهی خبر داد و اظهار کرد: رشته‌های مهندسی پلیمر و مهندسی نفت ازجمله رشته‌های جدید و پرمخاطب هستند که در این واحد دانشگاهی راه‌اندازی شده‌اند.

وی با بیان اینکه پذیرش در رشته‌های رشته مهندسی پلیمر و مهندسی نفت صرفاً باآزمون و از طریق شرکت در کنکور سراسری است، افزود: علاقه‌مندان به ادامه تحصیل در این رشته‌ها می‌توانند با شرکت در کنکور سراسری سال ۹۹ و در صورت کسب رتبه مجاز، دانشگاه آزاد اسلامی را به‌عنوان محل تحصیل خود انتخاب کنند.

مدیرکل حوزه ریاست و روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با بیان اینکه مهندسی پلیمر از رشته‌های مهندسی تقریباً جوان است، گفت: به دلیل کاربرد روزافزون پلیمر در صنایع مختلف، این رشته به سرعت رشد کرده و امروزه جزء یکی از رشته‌های مهم کشورهای صنعتی است.

نامور تصریح کرد: تنوع گرایش‌های رشته مهندسی پلیمر در مقاطع تحصیلات تکمیلی از یک طرف و کاربردی بودن و رو به گسترش بودن آن در کشور ما از طرف دیگر، منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی خوب برای فارغ‌التحصیلان این رشته می‌شود.

وی توضیح مختصری در مورد رشته مهندسی نفت ارائه کرد و افزود: با توجه به اینکه صنایع نفتی نقش زیربنایی را در بیشتر صنایع ایفا می‌کنند و به علت وجود میدان‌های نفتی و گازی عظیم در کشور ما، تأکید زیادی به راه‌اندازی علوم مربوط به این موارد در مراکز آموزش عالی شده است.

دبیر ستاد اجرایی هدایت تحصیلی و جذب دانشجو دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز اظهار کرد: فارغ‌التحصیلان گرایش‌های مختلف مهندسی نفت می‌توانند در شرکت‌های تخصصی نفت، گاز و پتروشیمی مشغول شوند.

نامور خاطرنشان کرد: داوطلبان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد رشته‌های دایر در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تبریز با مرکز مشاوره و هدایت تحصیلی دانشگاه به شماره ۰۹۹۰۶۱۰۷۴۵۳ تماس گرفته و از راهنمایی مشاوران این مرکز بهره‌مند شوند.

انتهای پیام /

کد خبر: 1026888

وب گردی

وب گردی