سانتریفیوژ دکانتر بومی ‌سازی شد

یک شرکت دانش بنیان توانسته با اتکای به نیروی های متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، بسیاری از محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، سانتریفوژ دکانتر در صنایع مختلفی از جمله تولید آب میوه و روغن مایع به کار گرفته می‌شود. این نوع سانتریفیوژ جامد را از مایع جداسازی می‌کند و به همین خاطر در تصفیه آب و فاضلاب کاربرد فراوان دارد.

شرکت توربین‌دار به عنوان یک شرکت دانش بنیان ایرانی توانسته با تولید این محصول وارد عرصه رقابت جهانی شود و آنگونه که مدیر عامل این شرکت گفت: به زودی قرار است برای صادرات محصولات خود با کشور سوئد قرارداد منعقد کنند.

عظیم عظیمی نژادان مدیرعامل شرکت دانش بنیان توربین دار گفت: شرکت ما در زمینه تولید سانتریفیوژ دکانتر، خط تولید کامل کارخانجات قند چغندر و نی شکر، بازیافت آب و فاضلاب فعالیت می‌کند.

عظیمی نژادان درباره مزیت نسبی شرکت توربین دار افزود: محصولات ما در مقابل محصولات مشابه تولید کشورهای اروپایی تا 40 درصد ارزان‌تر است. به همین خاطر به راحتی می‌تواند مشتریان خود را به دست آورد. ضمن اینکه محصولات شرکت ما در حال رقابت با بازار اروپایی و لیدرهای تولید این محصولات در جهان است.

بومی سازی تولید سانتریفیوژ

مدیرعامل شرکت دانش بنیان توربین‌دار تصریح کرد: شرکت ما توانسته با اتکا به نیروی‌های متخصص ایرانی و استفاده از دانش بومی، بسیاری از محصولات تولید شده توسط کشورهای اروپایی و چینی را بومی سازی کند. لازم به ذکر است که برای این محصولات تولید شده در خاورمیانه رقیبی وجود ندارد و رقابت تنها در عرصه جهانی انجام می‌شود.

او تأکید کرد: شرکت توربین‌دار تنها 20 درصد از مواد خاص برای تولید محصولات خود را از خارج کشور وارد می‌کند و 80 درصد از مواد لازم برای تولیدات خود را از محصولات داخلی استفاده می‌کند.

عظیمی نژادان افزود: 20 درصد از محصولات خاص وارداتی را با اتکا به دانش و تخصص مهندسان ایرانی و کمک مسئولان می‌توانیم در داخل کشور تولید کنیم و مانع از فرار سرمایه ارزی کشور شویم.

مدیرعامل شرکت توربین‌دار درباره مشکلات این حوزه صنعتی گفت: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها واردات محصولات مشابه از سوی دستگاه‌های مختلف است. در حالی که ما سانتریفیوژهایی مطابق با استانداردهای روز دنیا را تولید می‌کنیم متاسفانه برخی دستگاه‌ها بدون توجه به قانون مشابه این محصولات را از کشورهای دیگر وارد می‌کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026895

وب گردی

وب گردی