پروژه‌های ارتباطی  استهبان و نی ریز افتتاح شد

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: برای بهبود وضعیت ارتباطی این دو شهرستان برنامه ریزی لازم صورت گرفته و یک سایت نسل سه و 8 سایت نسل چهار نیز تا پایان سال در این دو شهرستان راه اندازی می شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در سفر خود به استان فارس با حضور در روستای ده چاه بخش پشتکوه شهرستان نی ریز، پروژه‌های زیرساختی و ارتباطی شهرستان‌های نی ریز و استهبان را با اعتباری بالغ بر 117 میلیارد ریال افتتاح کرد.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم با بیان اینکه تا سال گذشته استان فارس در بین استان‌های کشور در زمینه ICT جایگاه مناسبی نداشت، گفت: این در حالی است که در ابتدای انقلاب و دوره سازندگی تصمیم بر این بود که فارس به عنوان قطب الکترونیکی کشور باشد که متاسفانه میسر نشد.

وی افزود: با تلاش‌های صورت گرفته در این دو سال کارهای اساسی برای توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در استان انجام شد و اکنون فارس به نقطه خوبی از لحاظ توسعه زیرساخت‌های ارتباطی در کشور رسیده است و امروز حتی روستاییان از طریق این بستر می‌توانند مطالبات خود را از مسئولان مطرح کنند یا با معرفی روستای خود زمینه گردشگری و اشتغال را فراهم کنند و به بازاریابی محصولات خود بپردازند.

آذری جهرمی در ادامه از استاندار و نماینده مردم شهرستان‌های نی‌ریز و استهبان خواست از پروژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در استان فارس حمایت کنند تا استان فارس به جایگاه بهتری در این حوزه دست یابد.

وی افزود: برای بهبود وضعیت ارتباطی این دو شهرستان برنامه‌ریزی لازم صورت گرفته است و یک سایت نسل سه و 8 سایت نسل چهار نیز تا پایان سال در این دو شهرستان راه اندازی می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در این مراسم 29 سایت نسل دو، شش سایت نسل سه و سه سایت نسل چهار و پروژه‌های توسعه شبکه تلفن ثابت و دیتا شامل فیبر نوری، دیتا، کافو و لاین و ماکس را افتتاح کرد.


انتهای پیام/

کد خبر: 1026899

وب گردی

وب گردی