ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان افتتاح شد

ساختمان مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با نام سردار حزب‌الله گیلان با حضور جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از لاهیجان، با حضور فرماندار لاهیجان، نماینده مردم لاهیجان در مجلس شورای اسلامی، سایر مسئولان دانشگاهی، شهری و خانواده بزرگوار شهید ابوالحسن کریمی، ساختمان مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان مزین به نام شهید بزرگوار ابوالحسن کریمی به بهره‌برداری رسید.

سیروس بیدریغ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان در مراسم افتتاح ساختمان مرکز رشد و واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، با نام شهید ابوالحسن کریمی اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی دانشگاهی از مردم و در راستای خدمت به مردم است.

وی افزود: امروز که کشور در تحریم‌های ظالمانه استکبار جهانی است، وظیفه دانشگاه آزاد اسلامی این است که در راستای حل مشکلات کشور گام جدی و اساس بردارد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان یادآور شد: یکی از مشکلات امروز دانشگاه را نبود ارتباط آن با جامعه و صنعت دانست و افزود: یکی از راهکارهای دانشگاه آزاد اسلامی برای حل مشکلات جامعه و افزایش اشتغال جوانان و دانشگاهیان، حمایت از شرکت‌ها و واحدهای رشد و فناور است.

بیدریغ با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان اقدامات مؤثری در این زمینه برداشته، ادامه داد: اکنون ۱۰ هسته فناور با حمایت‌های این واحد دانشگاهی مشغول به کار و شرکت‌هایی در زمینه‌های تولید تجهیزات آزمایشگاهی، تولید و بسته‌بندی گیاهان دارویی و فرآورده‌های سبوس برنج، طراحی و پیاده‌سازی نرم‌افزار‌های آزمایشگاهی، تولید دکوراتیو، تولید کود آلی، توسعه فناوری سبوس برنج‌، تولیدات و محصولات مرتبط با چای، طراحی المان‌های سخنگو و پرورش متراکم ماهیان خاویاری در حال ارائه خدمات، تحقیق و توسعه هستند.

وی با دعوت از نخبگان و صاحبان ایده، برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان، ادامه داد: از متخصصان، نخبگان بومی و ملی دعوت می‌شود تا در این زمینه به یاری دانشگاه شتافته و با ارائه ایده‌های کاربردی خود مشکلات جامعه را کمتر کنیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان با بیان اینکه هر چه داریم از مجاهدت‌های شهدا و خانواده‌ آنان است، ادامه داد: تمام پیشرفت، امنیت، آسایش و قدرت امروز جامعه مرهون ایثارگری شهدا و خانواده‌هایشان است و برای احترام، این ساختمان را به نام سردار حزب‌الله گیلان، شهید ابوالحسن کریمی نامگذاری کردیم.

به گزارش آنا، شهید ابوالحسن کریمی سال ۱۳۲۷ در شهرستان لاهیجان به دنیا آمد، وی در دهه ۶۰ به مدت سه سال دادستان کل انقلاب اسلامی استان گیلان و فرماندار لاهیجان بود. شهید ابوالحسن کریمی سیزدهم فروردین ۱۳۶۵ در حالی که روزه بود به دست منافقین کوردل به دیدار حضرت معبود شتافت.

رهبر معظم انقلاب اسلامی، حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای با بیان اینکه «شهید عزیز برادر ابوالحسن کریمی که عمر کوتاه و بابرکتش به تلاش و مجاهدت دلسوزانه در راه خدا سپری شد و در همان راه هم شربت شهادت نوشید» از این شهید بزرگوار قدردانی کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026917

وب گردی

وب گردی