فعالیت ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی در راستای رفع موانع حضور دانشجویان باشد/ هدایت پژوهش‌ها برای بررسی راه‌پیمایی اربعین حسینی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی بر فعالیت ستاد اربعین حسینی این دانشگاه در راستای رفع موانع حضور دانشجویان در راه‌پیمایی اربعین و هدایت سازمان یافته پژوهش‌ها برای بررسی این واقعه عظیم تأکید کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، جلسه ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی عصر دیروز به ریاست دکتر محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی و با حضور تمامی اعضا در سالن جلسات سازمان مرکزی برگزار شد.

دکتر طهرانچی در این جلسه با بیان اینکه راه‌پیمایی اربعین یک محیط تربیتی عظیم است که انسان‌ها را احیا‌ء می‌کند، گفت: دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان یک محیط آموزشی و تربیتی باید فضا را برای حضور حداکثری دانشجویان، استادان و کارکنان در راه‌پیمایی بزرگ اربعین حسینی مهیا کند. با توجه به اهمیت این موضوع امسال ستاد اربعین حسینی در سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل و آقای صالحی آرا که تجربه خوبی در قرارگاه جهادی دانشگاه آزاد اسلامی داشتند، به عنوان رئیس این ستاد انتخاب شد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت ستاد اربعین مانند قرارگاه جهادی فراتر از کار اداری است و باید تلاش کرد تا موانع حضور دانشجویان در کلاس اربعین برداشته شود، اظهار داشت: ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی دو وظیفه دارد. یک وظیفه آن انجام کار جهادی و ستادی برای رفع موانع حضور دانشجویان در محیط تربیتی اربعین و وظیفه دیگر آن هدایت سازمان یافته پژوهش‌ها برای بررسی این واقعه عظیم و نعمت الهی است.

وی ادامه داد: دانشگاه MIT به سفارش نیروی دریایی این کشور سال 2015 یک تحقیق میدانی درباره راه‌پیمایی اربعین حسینی انجام داد که طی این تحقیق دو گروه ایرانی و عراقی به عنوان جامعه هدف تعیین شدند و از 1600 زائر ایرانی و 1800 عراقی درباره زیارت امام حسین(ع) و راه‌پیمایی اربعین 170 سؤال مطرح شد.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: این در حالی است که جامعه علمی ما تاکنون کمتر نسبت به این راه‌پیمایی عظیم و بی‌نظیر فعالیت‌های پژوهشی انجام داده است، بنابراین دانشگاه آزاد اسلامی در کنار هموارسازی شرایط حضور دانشجویان در راه‌پیمایی حسینی وظیفه خود می‌داند که به رسالت علمی در حوزه پژوهش‌های دینی، جامعه‌شناسی اربعین و ... عمل کند.

دکتر طهرانچی افزود: معاونت علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی باید توصیه‌ها و آموزش‌های پزشکی لازم را در خصوص گرمازدگی، بیماری‌های واگیردار و ... به کاروان‌های دانشجویی این دانشگاه ارائه دهد تا دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان امدادگر بتوانند در صورت نیاز به همراهان خود و کاروان‌های دیگر کمک کنند.

احمد صالحی آرا رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به تعیین کمیته‌های تخصصی در این ستاد گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده و به منظور انجام سریع و خارج از چارچوب‌های اداری امور، هفت کمیته شامل کمیته‌های «فرهنگی»، «پشتیبانی، مالی و رفاهی»، «رسانه و فضای مجازی»، «اعزام»، «درمان»، «مواکب» و «نظارت و بازرسی» ذیل ساختار ستاد اربعین دانشگاه آزاد اسلامی تشکیل شد.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم راه‌پیمایی اربعین امسال حداقل هفت موکب شامل چهار موکب مرزی، سه موکب بین راهی و یک موکب مستقر در شهر کربلا دارد که آماده ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی است.

رئیس ستاد اربعین حسینی دانشگاه آزاد اسلامی پیشنهاد داد که در ایام اربعین حسینی، ایستگاه‌های صلواتی در واحدهای دانشگاهی دایر شود تا علاوه بر ثبت‌نام دانشجویان و خادمان برای حضور در مراسم راه‌پیمایی اربعین حسینی بتوانند از طریق اعلام شماره حساب رسمی دانشگاه آزاد اسلامی نذورات خیران را برای ارائه خدمات بهتر به زائران اربعین حسینی جمع‌آوری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026944

وب گردی

وب گردی