ثبت‌نام 203 هزار نفر در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور از ثبت‌نام 203 هزار و 387 نفر در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری خبر داد.

حسین توکلی در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز با اشاره به پذیرش دانشجو در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری اظهار کرد: ثبت‌نام و انتخاب رشته برای پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی که صرفاً براساس سوابق تحصیلی(معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، به صورت اینترنتی از دوشنبه 20 اسفند 97 آغاز شد و پنجشنبه 28 شهریور سال جاری به پایان می‌رسد.

وی ادامه داد: هر داوطلب می‌تواند 100 کدرشته را از میان کدرشته‌های انتخابی مورد علاقه خود انتخاب کرده و آن را در فرم انتخاب رشته اینترنتی ثبت کند.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با اشاره به آخرین آمار ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون گفت: تا ساعت 8 صبح امروز، هفدهم شهریورماه، 203 هزار و 387 نفر نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته در دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری اقدام کرده‌اند.

وی بیان کرد: ظرفیت پذیرش دانشجو در آزمون سراسری برای رشته‌های تحصیلی که پذیرش آن‌ها بر اساس سوابق تحصیلی (معدل کتبی دیپلم) صورت می‌گیرد، 596 هزار و 88 نفر است.

توکلی افزود: دفترچه راهنمای ثبت‌نام دوره‌های بدون آزمون کنکور سراسری از 17 بهمن ماه سال گذشته منتشر شد. تمامی داوطلبان متقاضی ثبت‌نام و انتخاب رشته برای شرکت در پذیرش دانشجو صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی(بدون آزمون) باید با مطالعه این دفترچه و اطلاعیه‌های تکمیلی، نسبت به ثبت‌نام در این دوره‌ها اقدام کنند.

پذیرش 87 هزار داوطلب در دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید

وی با اشاره به اعلام نتایج دوره‌های کاردانی پیوسته و ناپیوسته نظام جدید تصریح کرد: اسامی‌ پذیرفته‌شدگان‌ نهایی‌ آزمون دوره‌های‌ کاردانی‌ پیوسته‌ و ناپیوسته نظام‌ جدید (دانشگاه فنی‌ و حرفه‌ای و مؤسسات آموزش عالی غیرانتفاعی)‌ روز گذشته از طریق سازمان سنجش آموزش کشور اعلام شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 87 هزار و 801 نفر در این دوره‌ها پذیرفته شده‌اند، این تعداد شامل داوطلبان دوره‌های بدون آزمون و با آزمون است. داوطلبان برای اطلاع از تاریخ و مدارک لازم برای ثبت‌نام، می‌توانند به پایگاه اطلاع‌رسانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای یا موسسه محل قبولی مراجعه کنند.

وی بیان کرد: در صورت نبودن برنامه زمانی خاص در سایت دانشگاه، پذیرفته‌شدگان لازم است با توجه‌ به‌ نشانی و آدرس مؤسسات مندرج در دفترچه ‌راهنمای‌ ثبت‌نام در یکی از روزهای شنبه یا یکشنبه 23 و 24 شهریورماه با در دست ‌داشتن ‌مدارک‌ لازم‌، به‌ موسسه محل‌ قبولی‌ خود مراجعه‌ کنند. عدم مراجعه به موقع پذیرفته شدگان برای ثبت نام به منزله انصراف از تحصیل است.

به گفته توکلی، ظرفیت پذیرش دوره‌های‌ کاردانی‌ پیوسته‌ و ناپیوسته نظام‌ جدید 255 هزار و 608 نفر است.

25 شهریور؛ اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری

توکلی با اشاره به اعلام نتایج نهایی آزمون سراسری اظهار کرد:‌ فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون سراسری سال جاری دوشنبه 25 شهریور ماه از طریق سایت سازمان سنجش اعلام خواهد شد. این آزمون در 13 و 14 تیرماه در سراسر کشور به طور همزمان برگزار شد.

یک میلیون و 119 هزار و 411 داوطلب برای شرکت در آزمون سراسری ثبت‌نام کرده که از این میان، یک میلیون و 18 هزار و 703 داوطلب در جلسه حاضر بودند. از این تعداد، 832 هزار و 289 داوطلب مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026946

وب گردی

وب گردی