60 آزمایشگاه آموزشی در واحد یادگار فعالیت دارند/ ایجاد 2 آزمایشگاه مرجع استاندارد شیمی و برق در دانشگاه

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار گفت: 60 آزمایشگاه فعال در حوزه آموزشی و درسی در واحد یادگار داریم که امکانات و تجهیزات لازم را برای انجام فعالیت‌‌های درسی و پژوهشی در اختیار دانشجویان می گذارد.

سعید قاضی‌‌مغربی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام خمینی(ره) شهرری در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندارد در این واحد دانشگاهی گفت: واحد یادگار امام، نخستین واحدی است که در زمینه نساجی و پوشاک و بدون استفاده از مشاور، موفق به اخذ گواهینامه استاندارد بین واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی شد. آزمایشگاه‌‌‌‌‌‌‌های این واحد دانشگاهی خصوصا در برخی از رشته‌‌ها چون شیمی، برق و نساجی از امکانات و تجهیزات پیشرفته‌‌‌ای برخوردار است. بسیاری از دانشجویان مقاطع دکتری و ارشد برای انجام امور تحقیقاتی خود از امکانات آزمایشگاهی این واحد دانشگاهی استفاده می‌‌‌‌کنند.

وی در ادامه درباره ایجاد آزمایشگاه مرجع استاندار نساجی در واحد یادگار تشریح کرد: پس از یک سال تلاش و پیگیری مستمر همکاران حوزه پژوهش، این واحد دانشگاهی موفق شد برای آزمایشگاه فیزیک الیاف و کنترل کیفیت نساجی، مجوز فعالیت آزمایشگاه همکار استاندارد را از سازمان ملی استاندارد دریافت کند. این آزمایشگاه درحال حاضر یکی از مراکزی است که می‌‌تواند تاییدیه استاندارد بودن پارچه و نخ مورد استفاده در کارخانجات مختلف را مورد تایید قرار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار درباره فعالیت آزمایشگاه مرجع استاندارد نساجی اظهار کرد: این آزمایشگاه‌‌‌ها در کشور محدود است و واردکنندگان پارچه باید شرایط خاصی را رعایت کنند تا بتوانند از امکانات دولتی بهره‌‌مند شوند. یکی از جاهایی که می‌‌‌تواند برای مواد صنعت نساجی گواهی استاندارد صادر کند آزمایشگاه واحد یادگار است.

قاضی مغربی تاکید کرد: در حال حاضر، 60 آزمایشگاه فعال در حوزه آموزشی و درسی در واحد یادگار داریم که امکانات و تجهیزات لازم را برای انجام فعالیت‌‌های درسی و پژوهشی در اختیار دانشجویان می گذارد؛ همچنین درصددیم دو آزمایشگاه دیگر مرجع استاندار هم در حوزه برق و شیمی ایجاد کنیم تا علاوه بر خدمات آموزشی به صنایع کشور، در امور مرتبط با این رشته‌‌‌ها هم خدمات‌‌رسانی داشته باشیم.

وی درباره ارتباط دانشگاه واحد یادگار امام با صنایع فعال نساجی در کشور تصریح کرد: سال گذشته با 60 واحد نساجی کشور جلسه‌‌‌‌ای را به طور مشترک برگزار کردیم و رایزنی‌‌‌هایی را برای ارتباط با این صنایع انجام دادیم. در حال حاضر، با توجه به امکاناتی که در زمینه بررسی‌‌‌‌‌‌‌‌های مربوط به صنعت نساجی داریم قراردادهای مختلفی را با این صنایع منعقد خواهیم کرد که درآمدزایی مناسبی هم برای ما خواهد داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026967

وب گردی

وب گردی