نظام مسائل برای مطالبه‌گری دانشجویان بسیجی تدوین شده است/ دانشجوی انقلابی، ترسی ندارد

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی گفت: دانشجو باید از مسئله و مشکل به دغدغه برسد و با دوستان خود، هسته مرکزی تشکیل دهد. 

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی کیان در نشست خبری برای معرفی و تشریح برنامه‌های معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی که صبح امروز یکشنبه 17 شهریورماه 98 در سازمان بسیج دانشجویی برگزار شد، اظهار کرد: معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری با هدف ایجاد و تقویت روحیه مطالبه‌گری در جریان دانشجویی، در سازمان بسیج دانشجویی تأسیس شده است.

وی ادامه داد: موضع‌گیری سازمان بسیج دانشجویی به معنای اعلام مواضع تمام دفاتر بسیج دانشجویی نیست؛ اما تلاش شده این مواضع به یکدیگر نزدیک باشند. هر دفتر بسیج در دانشگاه و شورای تببین مواضع می‌تواند مواضع و رویکرد خاصی برای نحوه برخورد با مشکلات و معضلات داشته باشد.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی تصریح کرد: پس از طرح تغییر و تحول که در سازمان بسیج دانشجویی رخ داد و در راستای مأموریت‌هایی که رهبر انقلاب برای دانشجویان برای گفتمان‌سازی، عملیات‌سازی و مطالبه‌گری تعریف کردند، معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری شکل گرفت.

کیان، مطالبه‌گری برای حل مشکلات کشور به دست دانشجو را مهم دانست و یادآور شد: دانشجو باید از مسئله و مشکل به دغدغه برسد و با دوستان خود، هسته مرکزی تشکیل دهد.

معاون گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری سازمان بسیج دانشجویی در ادامه گفت: دانشجو متصل به نهاد علم است که همان دانشگاه و استادان هستند؛ دانشجویان برای حل مسائل باید از نهاد علمی دانشگاه استفاده کند.

وی ادامه داد: دانشجویان با تشخیص مسائل باید مطالبه را از مسئولان آغاز کنند و اگر دیدند مسئولان به عملکرد و وظایف خود عمل نمی‌کنند؛ باید در چارچوب قانون اقدام کنند و وارد میدان شوند.

کیان با اشاره به اهمیت مطالبه‌گری برای حل مسئله گفت: از دانشجویان و به طور خاص دانشجویان بسیجی می‌خواهیم یأس و ناامیدی را از خود دور کرده و برای حل مشکلات، مطالبه‌گری کنند. جوان انقلابی باید جوشش درونی برای حل مسائل کشور داشته باشد. معاونت گفتمان‌سازی و مطالبه‌گری نیز حمایت‌های لازم را برای هدایت و آموزش مطالبات به دانشجویان انجام می‌دهد.

وی افزود: اقتصاد و فرهنگ عمده مشکلات جامعه کنونی است، در این زمینه دانشجویان اقدامات بسیار خوبی انجام می‌دهند. البته مطالبات دانشجویان از مسئولان هنوز به نتیجه مطلوب نرسیده است که وجود مافیا در برخی مسائل نیز بی‌تأثیر نیست.

کیان در پایان گفت: نطام مسائلی تنظیم شده و اراده متراکم بسیج دانشحویی شکل گرفته که مشکلات کشور ‌آن‌قدر مورد پیگیری قرار بگیرد تا حل شود. دانشجوی انقلابی، ترسی ندارد که برای حل مشکلات مردم از سوی برخی مسئولان مورد آزار قرار بگیرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026968

وب گردی

وب گردی