بانک اطلاعات تجهیزات شناختی ایجاد می‌شود

بانک اطلاعات تجهیزات شناختی با هدف کمک به بومی سازی تولید سیستم‌ها و ابزارهای آزمایشگاهی در حوزه شناختی ایجاد می‌شود.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، علوم و فناوری‌های شناختی به یکی از کلیدی‌ترین سئوالات بشر درباره چگونگی کارکرد ذهن و مغز پاسخ می‌دهد. پیشرفت در حوزه‌های علوم شناختی که نیازمند تجهیزات لازم و ضروری است زمینه ارتقای سرمایه شناختی در جامعه و توسعه فناورهای انسان محور را فراهم می‌سازد.

بانک اطلاعات از تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاهی در حوزه علوم شناختی به پژوهشگران این حوزه کمک می‌کند تا از آخرین اطلاعات و یافته‌های تحقیقاتی و فنی ساخت و بومی سازی شده ابزارهای آزمایشگاهی یا در حال طراحی را مطلع و استفاده از این تجهیزات برای فعالیت‌های پژوهشی آنان تسهیل شود.

برقراری تعامل میان محققان و تولید کنندگان تجهیزات و ابزارهای آزمایشگاهی حوزه علوم شناختی و امکان ارتقای کیفیت این دستگاه‌ها و سیستم‌ها توسط متخصصان از دیگر اهداف ایجاد بانک اطلاعات تجهیزات در حوزه شناختی است.

انجام پروژه‌های زیربنایی و توسعه فناوری‌ها در حوزه شناختی نیازمند توسعه ابزار و تجهیزات آزمایشگاهی است و ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری به عنوان حامی اصلی امر ترویج و ارتقای دانش علوم شناختی برای پیشبرد این هدف با برنامه ریزی‌های گسترده به تلاش‌های وسیعی در این زمینه مبادرت کرده است.

محققان و پژوهشگرانی که در امر تولید تجهیزات و ابزارهای مرتبط با علوم شناختی فعالیت دارند، می‌توانند اطلاعات جامع و کامل ابزارهای ساخته شده و یا در حال طراحی و تولید در حوزه علوم شناختی را به نشانی research@cogc.ir ارسال کرده تا امکان تکمیل هرچه بهتر بانک دادگان تجهیزات و ابزارها در کشور در ستاد توسعه علوم و فناوری‌های شناختی فراهم شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1026984

وب گردی

وب گردی