اروپایی ها از ویکی پدیا محرومند

به تازگی سرورهای دائره المعارف آنلاین ویکی پدیا با حملات هکرها مواجه است که باعث شده کاربران در برخی از کشورهای اروپائی نتوانند از خدمات این سایت استفاده کنند.

به گزارش گروه علم و فناوری ایسکانیوز، براساس گزارش های منتشر شده کاربران در برخی از کشورهای اروپایی نمی توانند وارد ویکی پدیا شوند. طبق اعلام بنیاد ویکی مدیا ، سرورهای ویکی پدیا با حملات مخرب دست و پنجه نرم می کنند.

چرا ویکی پدیا در منطقه اروپا باز نمی شود؟

اخیراً طی یک حرکت سازمان یافته هکرها به وب سایتهای مبتنی بر WordPress حمله می کنند. این حملات از طریق برخی افزونه های WordPress صورت می گیرد.

وردپرس یک سیستم مدیریت محتوا (به انگلیسی: CMS) برای راه اندازی و ایجاد سایت‌ها و وبلاگ‌ها است. وردپرس (به انگلیسی: Wordpress) در ابتدا تنها یک سیستم رایگان وبلاگ‌نویسی بود که امکانات خوبی را در اختیار وبلاگ نویسان قرار می‌داد و سپس به صورت یک سامانه مدیریت محتوا یا نرم‌افزار متن باز برای مدیریت محتوای سایت‌ها معرفی شد.

ویکی پدیا با بیان اینکه این حملات از 6 سپتامبر 2019 آغاز شده ، این حملات را محکوم کرد و آنها را «بازیگران بدخواه» نامید. مدیریت این سایت در مورد این حادثه بیانیه ای را منتشر کرد:

« ما حملات این چنینی را محکوم می کنیم. حملات مخرب نه تنها ویکی پدیا را می بندد ، بلکه آزادی دسترسی مردم و به اشتراک گذاری اطلاعات را نیز که یکی از حقوق اساسی آنها است را از بین می برد. ما متعهد هستیم که از این حقوق برای همه محافظت کنیم. »

براساس بیانیه منتشر شده در ایالات متحده ، کشورهای اروپایی که هم اکنون درگیر این حملات هستند به شرح زیر است: آلمان ، انگلیس ، هلند و لهستان.

علاوه بر این ، در پیام منتشر شده در حساب کاربری توییتر ویکی پدیا آمده است که تلاش ها برای ارائه خدمات به کاربران به منظور دستیابی به اطلاعات این سایت ادامه دارد.

به تازگی برخی از کشورهای خاورمیانه نیز از جمله کشورهایی هستند که به دلیل این حملات نمی تواند از این دائرالمعارف آنلاین بهره مند شود. پیش بینی می شود طی روزهای آینده این مشکل کاملاً برطرف شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1027049

وب گردی

وب گردی